سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش را احراز نکند، مگر کسی که درس خود را ادامه دهد . [امام علی علیه السلام]

یادداشت هایی برای فردا

بسمه تعالی
اللهم‌ عجل‌ لولیک‌ الفرج‌ والعافیه والنصر واجعلنا من‌ خیر اعوانه‌ و انصاره‌ والمستشهدین‌ بین یدیه
جایگاه روحانیت و حوزه های علمیه بر همگان روشن هست و از این رو هیچ فرد آزاده ای حاضر به وارد آمدن اهانتی به این بزرگان نبوده و نیست و در همین رابطه در یکی از مجالس قبلی شورای اسلامی قوانینی در حفظ حرمت دفاتر مراجع دینی و حوزه های علیمه تصویب شده است.
اما متاسفانه از همین زاویه بارها و بارها شاهد عملکرد و سخنان نسنجیده بوده و هستیم و از آن جمله می توان به عملکرد آیت الله منتظری در دوران قائم مقامی و بعد از آن در سخنرانی هایی که پیرامون ولایت فقیه به اتفاق مرحوم آیت الله آذری قمی داشتند اشاره کرد.
چندیست که شاهد فتاوایی به نقل از آیت الله منتظری و آیت الله صانعی هستیم که با استقبال بنگاه های تبلیغاتی بیگانه مواجه می شود و در پاره ایی از آن نقدهای در رد آن توسط مدرسین حوزه های علمیه نوشته شده است.
در هفته گذشته شنیدیم و خواندیم که حجت الاسلام و الملسلمین حاج شیخ مهدی کروبی در نامه ایی خطاب به آیت الله هاشمی رفسنجانی اعلام نموده است که آزارهای جنسی به دختران و پسران بازداشت شده در اغتشاشات اخیر وارد شده است و از وی خواسته است در این باره چاره ای اندیشه نماید. (حال بگذریم از اینکه جایگاه آیت الله هاشمی در اغتشاشات اخیر و در قوه قضائیه چیست).
اخیراً شنیده شده است که آیت الله یوسف صانعی در سخنانی نسبت هایی را به رئیس جمهور منتخب ایران وارد نموده است که حساسیت های مردم فهیم ایران را برانگیخته است (علاقمندان برای مطالعه و یا دیدن فایل آن به موتورهای جستجو مراجعه نمایند).
به نظر می رسد یکی از وظایف دادگاه روحانیت حفظ شان روحانیت و مرجعیت باشد و اگر این دادگاه با افرادی که در تحت پوشش روحانیت و مرجعیت آب به آسیاب دشمن می ریزند برخورد مناسب را ننماید ، شاهد آن خواهیم بود که به مرور قداست و حرمت روحانیت معزز نزد مردم خواهد شد و این همان خواسته کفار و منافقین (به معنای واقعی کلمه) هست.
می دانیم که وارد کردن اتهام زنا و ... (آن هم با آن توصیفات) اتهام کمی نیست ؛ آن سخنان (اتهام زنا و آزار جنسی و ... ) شامل حال همه دختران و پسران بازداشت شده می شود و لازم است از حیثیت آنان دفاع شود و در صورتی که این اتهام ها ثابت نشد ، با اعشاعه دهنده آن برابر قوانین دین مبین اسلام برخورد شود.
اتهام حرامزادگی و ... هم از همین جنس هست و باید توسط داستان روحانیت از گوینده آن توضیح خواسته شود و البته میدانیم از شرایط مرجعیت عاقل و عادل بودن هست و شخصی که بدون ادله شرعی و ... ، دیگران را حرامزاده بداند و چنین اتهام بزرگی را در سخنان خود بیان کند از عدالت و ... خارج و بالطبع از مرجعیعت عزل خواهد بود.
امیدوارم مسئولین جدید قوه قضائیه به خصوص دادگاه روحانیت به وظایف قانونی خود در حراست از جایگاه روحانیت و مرجعیت عمل کنند تا شاهد خنثی شدن حیله ها و مکرهای منافقان و کفار در ایجاد فاصله بین مومنین و بزرگان دین باشیم.



Historian ::: شنبه 88/5/31::: ساعت 3:0 عصر

بسمه تعالی

 

اللهم‌ عجل‌ لولیک‌ الفرج‌ والعافیه والنصر واجعلنا من‌ خیر اعوانه‌ و انصاره‌ والمستشهدین‌ بین یدیه

 

طبق روال جاری در برگزاری نماز جمعه در تهران ، خطیب نمازجمعه هر هفته طی اطلاعیه ای از سوی ستاد اقامه نماز جمعه تهران در روزنامه های کثیرالانشار روز چهارشنبه به اطلاع نمازگزاران عزیز می رسد

 

اما این روش جاری و سنت چهار هفته پیش توسط سایت یکی از خطیبان نماز جمعه نقض و اطلاع رسانی توسط سایت شخصی وی قبل اطلاعیه ستاد اقامه نماز جمعه صورت گرفت.

 

برابر توضیحات رئیس ستاد اقامه نماز جمعه تهران که در گفتگو با خبرگزاری فارس آمده است انتخاب ائمه جمعه یک روال ترتیبی دارد مگر اینکه موارد استثنایی پیش بیاید و این روال را دفتر مقام معظم رهبری و با نظر ایشان تعیین می نماید.

 

حجت الاسلام مسعود مرادی روال جاری انتخاب خطیب جمعه را به این نحو شرح دادند که دفتر مقام معظم رهبری هر هفته روز دوشنبه یا سه‌شنبه به خود خطیب جمعه اعلام می‌کنند که این هفته نوبت شماست و به ستاد نماز جمعه هم اطلاع می‌دهند که تا به رسانه ها اطلاع رسانی نمایند.

 

ایشان در ادامه توضیحات خود در خصوص خطیب این هفته نماز جمعه ضمن اظهار بی اطلاعی گفتند که ما خبر نداریم و به ستاد نماز جمعه هم هنوز اعلام نشده است و هر وقت به ما اعلام کنند ما به رسانه‌ها اطلاع خواهیم داد.

 

با این حال در پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفستجانی آمده است نماز جمعه این هفته توسط امام جمعه موقت تهران آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام در روز جمعه بیست و سوم مرداد ماه اقامه خواهد شد

 

رئیس ستاد اقامه نماز جمعه تهران در ادامه گفتگو خود تاکید کرد خبر رسمی امام جمعه تهران را ستاد برگزاری نماز جمعه تهران اعلام می‌کند و اگر دفتر مقام معظم رهبری به دفتر خطیب اعلام کرده ، برای وی رسمی است ؛ ولی اعلام عمومی بر عهده ستاد اقامه نماز جمعه است.

 

حال سئوالی که در اذهان مطرح می شود چرایی این خبررسانی زود تر از مجاری قانونی هست

 

آیا نمازجمعه این هفته تهران با هفته های پیش تفاوت خاصی دارد
----------------------------------------------------------
موارد الحاقی به مقاله بعد از تحریر :
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بر " ثبات و اعتدال " و رعایت ضوابط حرکت جمعی در ساختار نظام مقدس جمهوری اسلامی چنان معتقدند که انجام هرگونه حرکتی را در تخطی از این مسیر بر نمی تابند و این مهم" استثنایی" برای ایشان ندارد چرا که رعایت " تقوا و پرهیز از هرگونه تندروی " آموزه اصلی وهمیشگی معظم له برای نسل دیروز ، امروز و فردای انقلاب است . از این رو وقتی خبر موثق " اقامه نماز جمعه این هفته تهران " به جهت پاسخ به مطالبات انبوه کاربران و علاقه مندان بیشمار ایشان بر روی سایت قرار گرفت ، آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان قدیمی ترین خطیب نماز جمعه که در آستانه ورود به دهه چهارم تصدی امامت جمعه موقت تهران قرار دارند ، به حذف خبر و رعایت مراتب همیشگی اعلام نام" امام جمعه نماز تهران "از سوی مرجع مرتبط دستور فرمودند تا جملگی ما بار دیگر در محضر " تجربه ، تعهد و کیاست " ایشان آموزه ای دیگر بیاموزیم .
----------------------------------------------------------
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای جلوگیری از هر گونه سوء استفاده‌های سیاسی و غیر قابل قبول از جایگاه نماز جمعه ، خطیب جمعه این هفته تهران نیست.



Historian ::: شنبه 88/5/17::: ساعت 3:0 عصر

بسمه تعالی
اللهم‌ عجل‌ لولیک‌ الفرج‌ والعافیه والنصر واجعلنا من‌ خیر اعوانه‌ و انصاره‌ والمستشهدین‌ بین یدیه
عید نیمه شعبان عید ولادت منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر مهدی موعود ارواحنا لمقدمه الفداء و روز مستضعفین بر شما عزیزان مبارک باد
می دانید و می دانیم که همواره بایستی با ولایت باشیم تا عاقبت به خیر شویم و فراموش نکنیم که کسی که از ولی خود پیش بیفتد ، نابود می شود ؛ کسی که که عقب بماند ، گمراه می شود و تنها کسی رستگار است که همراه و تابع ولی جامعه خود باشد
ویژگی های حزب الله در نگاه شهید رجایی :
حزب الله آن هایی هستند که گمنام ، بی توقع ، بی ادعا هم در میدان نبرد حاضرند و جان خودشان را تقدیم می کنند و هم در کارخانه پاسی از شب گذشته ، تلاش می کنند ، در پشت میز آن قدر کار می کنند که فرصت و ساعت به آن ها سرزنش کند.
حزب الله آن هایی هستند که آگاهانه مراقب انقلابند ، پاسدار انقلابند و لیاقت دارند انقلابی را که خودشان بوجود آوردند ، خودشان حفظ کنند.
حزب الله دارای سازمانی نظیر سازمان های احزاب نیستند ، حزب الله به فرمان امام ، به فرمان روحانیت متعهد حرکت کرند ، انقلاب کردند و پاسدار و یار انقلاب هم هستند.
حزب الله نه تنها توقعی از انقلاب ندارد ، بلکه هنوز هم خودش را بدهکار به انقلاب می داند ، هنوز هم وقتی به جبهه می رود ، از شنیدن نام امام ، تمام وجودش به لرزه در می آید.
حزب الله یعنی مردان و زنان ، پسران و دختران آگاه و مسلمان و متقی که دقیقاً در خط امام هستند ، دقیقاً انقلاب را با تمام وجود بوجود آوردند.



Historian ::: جمعه 88/5/16::: ساعت 6:0 عصر

بسمه تعالی
اللهم‌ عجل‌ لولیک‌ الفرج‌ والعافیه والنصر واجعلنا من‌ خیر اعوانه‌ و انصاره‌ والمستشهدین‌ بین یدیه


در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری که بیست و دوم خرداد 1388 برگزار شد، دکتر محمود احمدی نژاد با کسب 24 میلیون و 527 هزار و 516 رأی از مجموع 39 میلیون و 165 هزار و 191 رای ریخته شده به صندوق ها، به عنوان رئیس جمهور دهم برگزیده شد و در مراسم تنفیذ در روز دوازدهم مرداد ماه 1388 حکم ریاست جمهوری خود را از دست مبارک رهبر فرزانه انقلاب اسلامی دریافت و در روز چهاردهم مرداد ماه 1388 با حضور در مجلس شورای اسلامی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری شرکت و در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد کرد.

متن سوگندنامه :

بسم الله الرحمن الرحیم
من به عنوان رئیس جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می کنم که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور باشم و همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که بر عهده گرفته ام به کار گیرم و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور، ترویج دین و اخلاق، پشتیبانی از حق و گسترش عدالت سازم و از هر گونه خودکامگی بپرهیزم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است حمایت کنم و درحراست از مرزها و استقلال سیاسی و اقتصادی و فرهنگی کشور از هیچ اقدامی دریغ نورزم و با استعانت از خداوند و پیروی از پیامبر اسلام و ائمه اطهار علیهم السلام قدرتی را که ملت به عنوان امانتی مقدس به من سپرده است همچون امینی پارسا و فداکار نگاهدار باشم و آن را به منتخب ملت پس از خودبسپارم

دکتر محمود احمدی نژاد بعد از قرائت سوگندنامه و امضای آن ، سخنانی را در جمع مهمانان مراسم تحلیف و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بیان فرمودند که به پاره ای از آن اشاره می کنم :

انتخابات اخیر جلوه آشکاری از هوشمندی، تجربه و ایمان مردم به پیگیری آرمانهای بلند انقلاب اسلامی بود .

حماسه حضور 40 میلیون رای و شکوه حدود 25 میلیون رای به فرد منتخب تراز دیگری بود که در افتخارات ملت ایران ثبت شد .

عظمت کار ملت را می توان در شدت و قلیان عصبانیت غیر قابل کتمان دشمنان قسم خورده ارزشهای انسانی به خوبی مشاهده کرد .

گردو غبار فراوانی پراکندند سوالات فراوانی القاء کردند و تلاش کردند آینده تاریکی را ترسیم نمایند اما مردم ،هوشمندانه و با توکل بر خدا در صحنه حاضر شدند و اراده خود را اعمال کردند.

پیروز این صحنه همه مردم، ارزشهای انقلابی و نظام پرافتخار جمهوری اسلامی بودند . رای قاطع مردم ادامه راه انقلاب روند چهار سال گذشته و گفتمان ارزشمدار را تثبیت کرد .

اجرای قاطع عدالت، مبارزه با تبعیض و امتیاز خواهی های ویژه، عزت و اقتدار ملی، دفاع از مظلومان و ایستادگی در برابر خودخواهی ها و زیاده خواهی های مستکبران کرامت انسانی و حقوق شهروندی و دوستی و محبت از محورهای اساسی این گفتمان است .

پاکی و پاکدستی، مردم داری، خدمت بی منت، صیانت از کرامت انسانی، ارزشهای اخلاقی و معنوی ،مهرورزی وعشق به انسانها، سازندگی و تعالی همه جانبه کشور، آزادگی و وامدار نبودن مدیران کشور به قطب های قدرت و ثروت به عنوان مطالبه قطعی از سوی مردم تثبت گردید .

آزادگی و وامدار نبودن مدیران کشور به قطبهای قدرت وثروت به عنوان مطالبه قطعی از سوی مردم تثبیت گردید. مردم به پرچمداری توحید و عدالت در جهان و برپایی جامعه¬ای الگو و نمونه، رای دادند.

بنده هیچ انگیزه ای جز خدمت به مردم و کشور ندارم و جز به پیشرفت و اعتلای کشور و مردم نمی اندیشم به همه این آرمان ها و مطالبات بر حق در برابر خدای بزرگ، شما عزیزان و ملت عزیز متعهد هستم و تردیدی ندارم که شما نمایندگان محترم نیز خود را بدانها متعهد می دانید.

بنده رئوس برنامه های خود را در ایام انتخابات به عرض مردم شریف رساندم که مورد استقبال و تایید قاطع آنان قرار گرفت و در مراسم تنفیذ نیز به اختصار اعلام کردم که تایید مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای را به دنبال داشت.

این برنامه ها امروز به مطالبه و میثاق ملی تبدیل شده است که همگان شرعاً و قانوناً در برابر آن مسئولیم و باید دست در دست هم برای تحقق آنها بکوشیم .

این که چه کسی به چه کسی رای داده است ، مطرح نیست. امروز نیازمند عظم ملی و هم داستانی هستیم. مطمئن هستم که خواهران و برادران عزیز در مجلس شورای اسلامی و در قوه قضاییه نیز پشتیبان دولت در تحقق این برنامه هاخواهند بود.

به فضل الهی با هدایت های رهبری عزیز و عزم راسخ ملت ، دوران جدیدی از شکوفایی انقلاب اسلامی و فصل نوینی از تحول برای بشریت آغاز شده است.

باور کنیم که ایران می تواند بر قله ها بایستد به قله ها ، به راه نورانی و بر آرمان های بلند الهی بنگریم و از جزییات دست و پا گیر و حواس پرتی ها عبور کنیم.

باور کنیم که می توانیم ، باور کنیم که حاکمیت عدالت و صلاح در راه است شمیم عطر گل محمدی فرزند برومند پیامبر عظم الشان اسلام حضرت ولی عصر (عج ) در عالم پیچیده است صبح درخشان بشریت نزدیک است. بیایید سپیده را در انتظار طلوع خورشید باور کنیم. ما می توانیم.

ما از تبار رستم و فرهاد و آرشیم
در خرمن سیاه اهریمن سیاوشیم
در انتظار رویت آن مهر آخرین
در مجمر سپیده سپندی بر آتشیم

دکتر محمود احمدی نژاد در مدت دو هفته پس از اجرای مراسم تحلیف اسامی هیئت وزیران را به همراه شرح حال هر یک از وزرا و برنامه دولت کتباً به مجلس تقدیم می کند و رئیس مجلس مکلف است در اولین فرصت در جلسه علنی وصول معرفی نامه وزیران را اعلام و پس از قرائت، دستور تکثیر آن را صادر کند و نمایندگان مجلس شورای اسلامی حداکثر ظرف یک هفته درباره ی رای اعتماد یا عدم اعتماد به کابینه و تک تک وزرای پیشنهادی تصمیم گیری نمایند.

از روز برگزاری مراسم تحلیف تا روز اعلام اعضای کابینه به مجلس و برگزاری جلسات رای اعتماد ، شاهد روزهای حساسی هستیم و انتظار هست همگان با هوشیاری آن را سپری نمایند و شاهد کابینه ای قوی با رای اعتماد حداکثری برای چهار سال آینده باشیم.




Historian ::: جمعه 88/5/16::: ساعت 3:0 عصر

بسمه تعالی

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه والمستشهدین بین یدیه


دکتر محمود احمدی نژاد که در تاریخ دوازدهم مرداد 1384 حکم تنفیذ ریاست جمهوری دولت نهم را از دست مبارک حضرت آیت الله خامنه ای دریافت کرده بود ، امسال و در آستانه نیمه شعبان عید ولادت منجی عالم بشریت حضرت ولی عصرمهدی موعود ارواحنا لمقدمه الفداء و روز مستضعفین و در سالروز میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان در روز دوازدهم مرداد 1388 در حسینیه امام خمینی (ره) حکم ریاست جمهوری دولت دهم را در حضور آحاد مسئولین و نخبگان فرهنگی و سیاسی و در فضایی گرم و صمیمی و پر نشاط ، از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی دریافت کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکم تنفیذ خود به دکتر محمود احمدی نژاد که توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر معظم له قرائت شد رای قاطع و بی‌سابقه‌ مردم به رئیس‌جمهور منتخب و محترم را رای به ویژگی‌هایی دانست که کارنامه‌ چهار ساله‌ دولت نهم به آن ها زینت یافته و به این واسطه سمت و سوی گرایش‌های اکثریت ملت را برای همگان آشکار ‌ساخته است و آن ، رای به گفتمان پر برکت و عزتمدار انقلاب اسلامی ، رای به استکبارستیزی و ایستادگی شجاعانه در برابر سلطه‌ طلبان بین‌المللی ، رای به مبارزه با فقر و فساد و تبعیض و مبارزه با اشرافی‌گری ، رای به ساده ‌زیستی و نزدیکی با مردم و غمگساری از ضعیفان و مستضعفان ، رای به کار و تلاش بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر و ... است.

معظم له در ادامه حکم تنفیذ خود ، جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد را مردی شجاع و سختکوش و هوشمند دانستند و برای رئیس جمهور و همکارانشان از درگاه خداوند متعال توفیق خدمتگزاری به مردم و تلاش در راه اعلای کلمه اسلام و اقدامات بزرگ و ماندگار و شایسته‌ ملت و کشور عزیز و حرکت کوشنده به سوی پیشرفت و عدالت مسألت کردند.

در ادامه این مراسم رهبر معظم انقلاب اسلامی ایمان و هوشیاری ملت را مانع موفقیت دشمن خواندند و با اشاره به وجود نمونه‌هایی از سوء استفاده از عقاید دینی مردم در تاریخ ایران تاکید کردند با مسجد ضرار و تقلید ظاهری از امام بزرگواری که از عمق دل و جان غرق قرآن بود ، نمی‌توان این مردم آگاه را فریب داد ؛ چرا که دل این ملت، به نور ایمان روشن است.

مقام معظم رهبری مردم سرافراز ایران را برندگان و قبول‌شدگان این امتحان عظیم الهی دانستند و خاطرنشان کردند بسیاری از مردم ، جوانان و نخبگان بر اساس احساس وظیفه ، ایمان و صداقت در این انتخابات شرکت کردند و بعد هم تسلیم قانون بودند که اینها برندگان این امتحان بزرگ هستند. ایشان مردود شدن برخی خواص را در حوادث دو ماهه اخیر مورد اشاره قرار دادند و افزودند این انتخابات برخی خواص را مردود کرد.

معظم له حوادث انتخابات را هشداری دانست که نشان می دهد دشمن همیشه و حتی در بهترین شرایط در کمین نظام و ملت است و غفلت از ضربات احتمالی او بسیار خطرناک است. رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با اشاره به علاقه ‌مندان فراوان رئیس‌جمهور، خاطرنشان کردند به موازات این علاقه‌مندان دو دسته دیگر هستند که باید مورد توجه و محاسبه قرار گیرند ، مخالفان عصبانی و زخم خورده که در چهار سال آینده به معارضه با دولت ادامه می‌دهند و منتقدانی که با نظام و رییس‌جمهور دشمنی ندارند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان رئیس جمهور محبوب ، سرفصل‌های سخنان دکتر احمدی‌نژاد در این مراسم را متین و بجا برشمردند و تاکید کردند دولتی که تشکیل خواهد شد باید با برنامه‌ ریزی و تکیه بر قانون، این سرفصل‌ها را عملیاتی و اجرا کند.

یکی از نکات جالب مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری دولت دهم حضور بزرگان ورزش کشور از جمله افشین قطبی ، حسین رضازاده و محمد مایلی کهن و تعدادی از هنرمندان همچون محمدرضا شریفی‌نیا ، احمد نجفی ، مجید مظفری و محمد صالح علاء در این مراسم بود.

مطلب دیگر اینکه دکتر محمود احمدی نژاد همچون چهار سال گذشته رخصت بوسیدن دست آقا را می‌خواهد ، که آغوش رهبر را گشوده می‌بیند ، اما بعلت سرما خوردگی از معانقه عذر خواسته و بوسه‌ای به رسم ادب بر بازوی رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌زند.

مطلب آخر اینکه در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری دولت دهم آن قدر حضور مسئولین و نخبگان فرهنگی و سیاسی پر رنگ و گسترده بود که مهمانان به صورت فشرده کنار یکدیگر نشسته بودند و جای هیچ کس خالی نبود به خصوص افرادی که در این مدت بی صداقتی و خودخواهی و بی ادبی خود را نشان دادند.

حال ما (ملت غیور ایران) هستیم و ادامه حضورمان بر اساس احساس وظیفه ، ایمان و صداقت در حمایت از رئیس جمهور شجاع و سختکوش و هوشمند.




Historian ::: چهارشنبه 88/5/14::: ساعت 3:0 عصر

   1   2      >