سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدترینِ برادران، کسی است که به هنگام آسایش [با دوست خود] رفت و آمد می کند و به هنگام سختی و بلا [از او] می بُرد . [امام علی علیه السلام]

یادداشت هایی برای فردا

بسمه تعالی
اللهم‌ عجل‌ لولیک‌ الفرج‌ والعافیه والنصر واجعلنا من‌ خیر اعوانه‌ و انصاره‌ والمستشهدین‌ بین یدیه


در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری که بیست و دوم خرداد 1388 برگزار شد، دکتر محمود احمدی نژاد با کسب 24 میلیون و 527 هزار و 516 رأی از مجموع 39 میلیون و 165 هزار و 191 رای ریخته شده به صندوق ها، به عنوان رئیس جمهور دهم برگزیده شد و در مراسم تنفیذ در روز دوازدهم مرداد ماه 1388 حکم ریاست جمهوری خود را از دست مبارک رهبر فرزانه انقلاب اسلامی دریافت و در روز چهاردهم مرداد ماه 1388 با حضور در مجلس شورای اسلامی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری شرکت و در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد کرد.

متن سوگندنامه :

بسم الله الرحمن الرحیم
من به عنوان رئیس جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می کنم که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور باشم و همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که بر عهده گرفته ام به کار گیرم و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور، ترویج دین و اخلاق، پشتیبانی از حق و گسترش عدالت سازم و از هر گونه خودکامگی بپرهیزم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است حمایت کنم و درحراست از مرزها و استقلال سیاسی و اقتصادی و فرهنگی کشور از هیچ اقدامی دریغ نورزم و با استعانت از خداوند و پیروی از پیامبر اسلام و ائمه اطهار علیهم السلام قدرتی را که ملت به عنوان امانتی مقدس به من سپرده است همچون امینی پارسا و فداکار نگاهدار باشم و آن را به منتخب ملت پس از خودبسپارم

دکتر محمود احمدی نژاد بعد از قرائت سوگندنامه و امضای آن ، سخنانی را در جمع مهمانان مراسم تحلیف و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بیان فرمودند که به پاره ای از آن اشاره می کنم :

انتخابات اخیر جلوه آشکاری از هوشمندی، تجربه و ایمان مردم به پیگیری آرمانهای بلند انقلاب اسلامی بود .

حماسه حضور 40 میلیون رای و شکوه حدود 25 میلیون رای به فرد منتخب تراز دیگری بود که در افتخارات ملت ایران ثبت شد .

عظمت کار ملت را می توان در شدت و قلیان عصبانیت غیر قابل کتمان دشمنان قسم خورده ارزشهای انسانی به خوبی مشاهده کرد .

گردو غبار فراوانی پراکندند سوالات فراوانی القاء کردند و تلاش کردند آینده تاریکی را ترسیم نمایند اما مردم ،هوشمندانه و با توکل بر خدا در صحنه حاضر شدند و اراده خود را اعمال کردند.

پیروز این صحنه همه مردم، ارزشهای انقلابی و نظام پرافتخار جمهوری اسلامی بودند . رای قاطع مردم ادامه راه انقلاب روند چهار سال گذشته و گفتمان ارزشمدار را تثبیت کرد .

اجرای قاطع عدالت، مبارزه با تبعیض و امتیاز خواهی های ویژه، عزت و اقتدار ملی، دفاع از مظلومان و ایستادگی در برابر خودخواهی ها و زیاده خواهی های مستکبران کرامت انسانی و حقوق شهروندی و دوستی و محبت از محورهای اساسی این گفتمان است .

پاکی و پاکدستی، مردم داری، خدمت بی منت، صیانت از کرامت انسانی، ارزشهای اخلاقی و معنوی ،مهرورزی وعشق به انسانها، سازندگی و تعالی همه جانبه کشور، آزادگی و وامدار نبودن مدیران کشور به قطب های قدرت و ثروت به عنوان مطالبه قطعی از سوی مردم تثبت گردید .

آزادگی و وامدار نبودن مدیران کشور به قطبهای قدرت وثروت به عنوان مطالبه قطعی از سوی مردم تثبیت گردید. مردم به پرچمداری توحید و عدالت در جهان و برپایی جامعه¬ای الگو و نمونه، رای دادند.

بنده هیچ انگیزه ای جز خدمت به مردم و کشور ندارم و جز به پیشرفت و اعتلای کشور و مردم نمی اندیشم به همه این آرمان ها و مطالبات بر حق در برابر خدای بزرگ، شما عزیزان و ملت عزیز متعهد هستم و تردیدی ندارم که شما نمایندگان محترم نیز خود را بدانها متعهد می دانید.

بنده رئوس برنامه های خود را در ایام انتخابات به عرض مردم شریف رساندم که مورد استقبال و تایید قاطع آنان قرار گرفت و در مراسم تنفیذ نیز به اختصار اعلام کردم که تایید مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای را به دنبال داشت.

این برنامه ها امروز به مطالبه و میثاق ملی تبدیل شده است که همگان شرعاً و قانوناً در برابر آن مسئولیم و باید دست در دست هم برای تحقق آنها بکوشیم .

این که چه کسی به چه کسی رای داده است ، مطرح نیست. امروز نیازمند عظم ملی و هم داستانی هستیم. مطمئن هستم که خواهران و برادران عزیز در مجلس شورای اسلامی و در قوه قضاییه نیز پشتیبان دولت در تحقق این برنامه هاخواهند بود.

به فضل الهی با هدایت های رهبری عزیز و عزم راسخ ملت ، دوران جدیدی از شکوفایی انقلاب اسلامی و فصل نوینی از تحول برای بشریت آغاز شده است.

باور کنیم که ایران می تواند بر قله ها بایستد به قله ها ، به راه نورانی و بر آرمان های بلند الهی بنگریم و از جزییات دست و پا گیر و حواس پرتی ها عبور کنیم.

باور کنیم که می توانیم ، باور کنیم که حاکمیت عدالت و صلاح در راه است شمیم عطر گل محمدی فرزند برومند پیامبر عظم الشان اسلام حضرت ولی عصر (عج ) در عالم پیچیده است صبح درخشان بشریت نزدیک است. بیایید سپیده را در انتظار طلوع خورشید باور کنیم. ما می توانیم.

ما از تبار رستم و فرهاد و آرشیم
در خرمن سیاه اهریمن سیاوشیم
در انتظار رویت آن مهر آخرین
در مجمر سپیده سپندی بر آتشیم

دکتر محمود احمدی نژاد در مدت دو هفته پس از اجرای مراسم تحلیف اسامی هیئت وزیران را به همراه شرح حال هر یک از وزرا و برنامه دولت کتباً به مجلس تقدیم می کند و رئیس مجلس مکلف است در اولین فرصت در جلسه علنی وصول معرفی نامه وزیران را اعلام و پس از قرائت، دستور تکثیر آن را صادر کند و نمایندگان مجلس شورای اسلامی حداکثر ظرف یک هفته درباره ی رای اعتماد یا عدم اعتماد به کابینه و تک تک وزرای پیشنهادی تصمیم گیری نمایند.

از روز برگزاری مراسم تحلیف تا روز اعلام اعضای کابینه به مجلس و برگزاری جلسات رای اعتماد ، شاهد روزهای حساسی هستیم و انتظار هست همگان با هوشیاری آن را سپری نمایند و شاهد کابینه ای قوی با رای اعتماد حداکثری برای چهار سال آینده باشیم.




Historian ::: جمعه 88/5/16::: ساعت 3:0 عصر