سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پسر آدم آنچه بیش از خوراک روزانه‏ات کسب نمودى در آن گنجور جز خود بودى . [نهج البلاغه]

یادداشت هایی برای فردا

آیت الله العظمی حسین نوری همدانی از مراجع عالیقدر تقلید در روز سه شنبه مورخ 17/09/1388 قائم مقام دبیرکل و اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری را به حضور پذیرفتند.

در این دیدار وی با اشاره به نا آرامی های روز 16 آذر ماه علت این حوادث را بیش از همه عدم برخورد قاطع و محکم قوه قضاییه با اغتشاشگران وقایع پس از انتخابات 22 خرداد دانست.
ایشان افزود: اگر قوه قضاییه با افرادی که اقدام به آشوب و بلوا در این مدت چند ماهه نمودند، با قاطعیت بیشتری برخورد می کرد آن وقت شاهد این همه فتنه و درگیری در روز 16 آذر نبودیم.
معظم له ادامه داد: چرا باید عده ای با کمی نقش بازی کردن جلو دوربین بیگناه شناخته شده و آزاد شوند.
این مرجع عالیقدر تصریح کرد: این یک دهن کجی به قوه قضائیه است و این قوه باید به گونه ای برخورد کند که همه حساب کار خود را بنمایند و جرات نکنند دست به آشوب و فتنه بزنند.
ایشان به قوه قضاییه هشدار داد عده ای تحت تاثیر بیگانگان قصد دارند تا در آینده نیز این خرابکاری ها را انجام دهند و دشمنان را خشنود و خوشحال سازند.
آیت الله العظمی نوری همدانی افزود: هر کس مورد تعریف و تمجید دشمن قرار گیرد بی شک او دشمن نظام اسلامی محسوب می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مواد مخدر و ترویج آن در جامعه را یکی از شگردها و راهکارهای دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: برای رفع این مشکل باید به صورت ریشه ای و پایه ای اقدام نمود.
معظم له افزود: دشمنان و در راس آنان آمریکا از این مساله بیشترین استفاده را در راستای تضعیف نظام می برند.
مرجع عالیقدر تقلید ادامه داد: از زمانی که آمریکا و ناتو به افغانستان لشکر کشی کردند به مراتب تولید و توزیع این مواد در منطقه بیشتر شده است.
وی با بیان اینکه بیکاری علت اصلی همه مفاسد و جرایم در جامعه است ، تصریح کرد: دولت باید با برنامه ریزی دقیق و حساب شده برای رفع این معضل چاره جویی کند.
آیت الله العظمی حسین نوری همدانی ادامه داد: وقتی جوانی تحصیلکرده که به تازگی وارد بازار کار شده ، برای خود کاری را نمی یابد طبیعی است که اعتیاد به مواد مخدر را تسکینی برای خود تصور می کند و آن وقت شخصی که قرار بود یک عنصر مفید و موثر برای جامعه باشد، به عنوان یک عضو فلج و ناکارآمد جامعه تبدیل می شود.
ا
یشان با تاکید بر کنترل مرزهای شرقی و محل ورود مواد مخدر به کشور تصریح کرد: این یک کار و جهاد مقدس است و کسانی که در این راه به شهادت رسیده اند خونشان امتداد خون شهدای صدر اسلام و کربلا است.
وی همچنین از قوه قضاییه خواست تا با قاچاقچیان و وارد کنندگان این مواد افیونی به کشور آنچنان سخت گیری و بر خوردی کند تا تحت هیچ شرایط دیگر نتوانند این کار را انجام دهند.
م
عظم له با بیان اینکه شهر قم یک موقعیت استراتزیک در این زمینه دارد، افزود: قم چون به عنوان یک شاهراه مواصلاتی مهم در کشور است بیشتر در معرض خطر ورود این مواد قرار دارد.
آ
یت الله العظمی نوری همدانی افزود: قاچاقچیان فکر می کنند که چون شهر قم یک شهر مذهبی و زیارتی است و زائران بی شماری از همه نقاط به آن مراجعه می کنند بهترین مکان برای فروش و توزیع مواد است.
ایشان با بیان اینکه در دین اسلام به هیچ عنوان مواد مخدر جایز شناخته نشده و بلکه حرام است تصریح کرد: باید با انجام کارهای فرهنگی به ویژه از سوی مبلغان مذهبی جامعه را ازخطر های آن آگاه و هوشیار نمود.
وی با اشاره به اینکه در اسلام جهادهای مختلفی از جمله جهاد با قلم و بیان وجود دارد افزود: بدون شک گذاشتن زمان و صرف وقت بسیار زیاد برای حل این گرفتاری از جامعه بزرگترین و عالی ترین جهاد است




Historian ::: سه شنبه 88/9/17::: ساعت 9:54 عصر