سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که بر اثر هر گناهی از برادرانش کناره گیری کند، دوستانش کم شوند . [امام علی علیه السلام]

یادداشت هایی برای فردا

بسمه تعالی


اللهم‌ عجل‌ لولیک‌ الفرج‌ والعافیه والنصر واجعلنا من‌ خیر اعوانه‌ و انصاره‌ والمستشهدین‌ بین یدیه

جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد ریاست محترم جمهوری پس از پایان جلسه هیئت دولت در مشهد مقدس و در جوار بارگاه ملکوتی ثامن الحج حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام و به استناد قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برخی از اعضای دولت در سطح معاونین رئیس جمهور از جمله معاون اول رئیس جمهور (جناب آقای مهندس اسفندیار مشایی) را منصوب کرده بودند.

در پی این انتصاب بار دیگر جوسازی ها علیه رئیس جمهور آغاز گردید و مخالفین وی اعم از چپ و راست و کارگزاران و ... از هر کوشش و توان خود برای بدنام کردن رئیس جمهور محبوب ملت ایران دریغ نکردند و حتی سعی در ورود مراجع بزرگوار به این موضوع برای نگوهش رئیس جمهور نمودند.

عده ای که با هر کار و اقدامی که دولت انجام می دهد مخالف بودند با این انتصاب نیز به مخالفت بر خواستند و برخی دیگر نیز که هیچ شناختی از معاون اول منصوب شده نداشتند و متاسفانه تحت تاثیر اخبار دروغ قرار گرفته بودند ، از روی دلسوزی و برداشت خود نسبت به آقای مشایی از ایشان انتقاد و گلایه کردند و خواستار عزل وی شدند و در این فضا توجه ای به پاسخ های ایشان و سایر اعضای دولت ننمودند.

نکته ای که در جریان این جوسازی ها و اعتراض ها توجه افراد نکته سنج را به خود جلب می نمود آن بود که در این بیانه ها و سخنرانی ها و مقاله ها هیچ اشاره ای به عملکرد یا مدیریت آقای مشایی در سمت های گذشته وی نداشتند و صرفاً به بازگو نمودن شایعه های اثبات نشده پرداخته می شد.

مقام عظمی ولایت در اجرای رهبری های هدایت گونه خود و در پیامی محرمانه مستقیم برای رئیس جمهور عزیز این انتصاب را برخلاف مصلحت رئیس جمهور و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگی میان علاقمندان ایشان دانستند و خواستار کن لم یکن شدن این حکم شدند.

پس از این نامه و بنا به دلایل نا معلوم اصل ارسال نامه به همراه کمی نعناع داغ از سوی نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی رسانه ای شد و چنین عنوان کردند که رهبری معظم انقلاب نه تنها با اصل این انتصاب مخالف هستند ، بلکه خواستار عدم بکارگیری ایشان در دولت دهم نیز هستند.

سئوالی که اینجا مطرح هست این هست آیا دفتر مقام معظم رهبری مسئول انتشار یا عدم انتشار نامه ها و احکام صادره از سوی معظم له نیست و این مسئولیت به شخص یا اشخاص دیگری در قوای دیگر از جمله قوه مقننه (جناب اقای ابوترابی و یا جناب آقای توکلی) واگذار شده است ؟!!

آیا افرادی که ولایت پذیر هستند بایستی همراه و همگام ولایت فقیه باشند و از جلو زدن و یا عقب ماندن از ایشان پرهیز نمایند یا اینکه می توانند از ایشان جلو زده و قبل از صلاحدید ایشان نسبت به انتشار نامه محرمانه مستقیم ایشان اقدام نمایند؟

آیا مدعیان طرفداری از ولایت فقیه می توانند افزون بر خواسته های رهبری ، مطالب دیگری را به معظم له نسبت دهند و آن را به عنوان مطالبه رهبری بر سر زبان ها بیاندازند؟

به هر حال در پی این جوسازی ها که کم کم می رفت باعث ایجاد کدورت میان حامیان اصلی رئیس جمهور (ملت شریف ایران) شود ، اصل نامه به صورت رسمی منتشر شد و نشان داد که رهبری معظم انقلاب از سوی دلسوزی نسبت به دولت و شخص رئیس جمهور خواستار کن لم یکن کردن این انتصاب شده اند و در این نامه هیچ سخنی به عدم صلاحیت شخص منصوب شده و یا عدم بکارگیری وی در سایر مناصب نشده است.

بعد از انتشار رسمی این نامه ، جناب آقای مهندس مشایی از معاون اولی استعفاء دادند و در مصاحبه ها خود را سرباز میهن و انقلاب اعلام نمودند و ...

رئیس جمهور عزیز نیز در یک اقدام جالب برای آنکه پاسخی به مخالفین ولایت فقیه داده باشند و به آنان تاکید کرده باشند که نظرات و اوامر رهبر معظم انقلاب برای همگان از جمله قوای سه گانه در حکم قانون است و اجرای آن وظیفه قانونی محسوب می شود ، در پاسخ به نامه رهبری اشاره مستقیم به اصل 57 قانون اساسی می نماید تا تذکری به خود و سایرین نیز باشد.

اما آنان که خواسته بودند آبی را گل آلوده کرده و از آن ماهی مورد نظر خود را بگیرند همچنان به روند خود ادامه داده و به جوسازی ها و ... خود ادامه داند تا آنکه مقام معظم رهبری بر خود لازم دانستند اخطاری به آنان دهند تا به فضا سازی های خود خاتمه دهند که خواندن آن همانند سایر بیانات معظم له همواره طراوت خاص خود را دارد.

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار شرکت کنندگان در بیست و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم همگان را به رعایت انصاف در عمل و گفتار دعوت کردند و با اشاره به سفارش خداوند متعال در قرآن به رعایت انصاف و عدالت حتی در برخورد با دشمنان شفارش کردند و تاکید کردند "اگر این اختلاف سلیقه ها و برداشت ها با هوای نفس مخلوط شد کار خراب می شود بنابراین باید ملاحظه کرد کجا اختلاف سلیقه براساس هوای نفس و کجا براساس احساس تکلیف است" و با اشاره به قضایای پیش آمده خاطرنشان کردند این موضوع نباید موجب دامن زدن به اختلاف شود ضمن آنکه نباید به کسی بیهوده تهمت زد و او را به خاطر یک امر از همه آن چیزهایی که صلاحیت محسوب می شود نفی کرد.

این چنین شد که جناب آقای مهندس مشایی که از ابتدای دولت نهم معاون رئیس جمهور بود ، در آستانه تشکیل دولت دهم به عنوان رئیس دفتر رئیس جمهور منصوب شدند و شاهد همراهی های وی با رئیس جمهور عزیز در این سمت خواهیم بود.

حال باید منتظر بود و دید که جناب آقای ابوترابی و جناب آقای توکلی و سایر نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی هنگام رای اعتماد به دولت دهم چگونه خود را ولایت پذیر می دانند و تاریخ شاهد و ناظر رفتارهای همگان خواهد بود.




Historian ::: دوشنبه 88/5/12::: ساعت 3:0 عصر

<      1   2