سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به حقّ برایتان می گویم : حکیم از نادان عبرت می گیرد و نادان از هوای خود . [عیسی علیه السلام]

یادداشت هایی برای فردا

بسمه تعالی

 

اللهم‌ عجل‌ لولیک‌ الفرج‌ والعافیه والنصر واجعلنا من‌ خیر اعوانه‌ و انصاره‌ والمستشهدین‌ بین یدیه

 

طبق روال جاری در برگزاری نماز جمعه در تهران ، خطیب نمازجمعه هر هفته طی اطلاعیه ای از سوی ستاد اقامه نماز جمعه تهران در روزنامه های کثیرالانشار روز چهارشنبه به اطلاع نمازگزاران عزیز می رسد

 

اما این روش جاری و سنت چهار هفته پیش توسط سایت یکی از خطیبان نماز جمعه نقض و اطلاع رسانی توسط سایت شخصی وی قبل اطلاعیه ستاد اقامه نماز جمعه صورت گرفت.

 

برابر توضیحات رئیس ستاد اقامه نماز جمعه تهران که در گفتگو با خبرگزاری فارس آمده است انتخاب ائمه جمعه یک روال ترتیبی دارد مگر اینکه موارد استثنایی پیش بیاید و این روال را دفتر مقام معظم رهبری و با نظر ایشان تعیین می نماید.

 

حجت الاسلام مسعود مرادی روال جاری انتخاب خطیب جمعه را به این نحو شرح دادند که دفتر مقام معظم رهبری هر هفته روز دوشنبه یا سه‌شنبه به خود خطیب جمعه اعلام می‌کنند که این هفته نوبت شماست و به ستاد نماز جمعه هم اطلاع می‌دهند که تا به رسانه ها اطلاع رسانی نمایند.

 

ایشان در ادامه توضیحات خود در خصوص خطیب این هفته نماز جمعه ضمن اظهار بی اطلاعی گفتند که ما خبر نداریم و به ستاد نماز جمعه هم هنوز اعلام نشده است و هر وقت به ما اعلام کنند ما به رسانه‌ها اطلاع خواهیم داد.

 

با این حال در پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفستجانی آمده است نماز جمعه این هفته توسط امام جمعه موقت تهران آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام در روز جمعه بیست و سوم مرداد ماه اقامه خواهد شد

 

رئیس ستاد اقامه نماز جمعه تهران در ادامه گفتگو خود تاکید کرد خبر رسمی امام جمعه تهران را ستاد برگزاری نماز جمعه تهران اعلام می‌کند و اگر دفتر مقام معظم رهبری به دفتر خطیب اعلام کرده ، برای وی رسمی است ؛ ولی اعلام عمومی بر عهده ستاد اقامه نماز جمعه است.

 

حال سئوالی که در اذهان مطرح می شود چرایی این خبررسانی زود تر از مجاری قانونی هست

 

آیا نمازجمعه این هفته تهران با هفته های پیش تفاوت خاصی دارد
----------------------------------------------------------
موارد الحاقی به مقاله بعد از تحریر :
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بر " ثبات و اعتدال " و رعایت ضوابط حرکت جمعی در ساختار نظام مقدس جمهوری اسلامی چنان معتقدند که انجام هرگونه حرکتی را در تخطی از این مسیر بر نمی تابند و این مهم" استثنایی" برای ایشان ندارد چرا که رعایت " تقوا و پرهیز از هرگونه تندروی " آموزه اصلی وهمیشگی معظم له برای نسل دیروز ، امروز و فردای انقلاب است . از این رو وقتی خبر موثق " اقامه نماز جمعه این هفته تهران " به جهت پاسخ به مطالبات انبوه کاربران و علاقه مندان بیشمار ایشان بر روی سایت قرار گرفت ، آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان قدیمی ترین خطیب نماز جمعه که در آستانه ورود به دهه چهارم تصدی امامت جمعه موقت تهران قرار دارند ، به حذف خبر و رعایت مراتب همیشگی اعلام نام" امام جمعه نماز تهران "از سوی مرجع مرتبط دستور فرمودند تا جملگی ما بار دیگر در محضر " تجربه ، تعهد و کیاست " ایشان آموزه ای دیگر بیاموزیم .
----------------------------------------------------------
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای جلوگیری از هر گونه سوء استفاده‌های سیاسی و غیر قابل قبول از جایگاه نماز جمعه ، خطیب جمعه این هفته تهران نیست.



Historian ::: شنبه 88/5/17::: ساعت 3:0 عصر