سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خشم، دل حکیم را نابود می کند . و فرمود : هرکس مالک خشم خویش نباشد، مالک خرد خویش نیست . [امام صادق علیه السلام]

یادداشت هایی برای فردا

بسمه تعالی
اللهم‌ عجل‌ لولیک‌ الفرج‌ والعافیه والنصر واجعلنا من‌ خیر اعوانه‌ و انصاره‌ والمستشهدین‌ بین یدیه
جایگاه روحانیت و حوزه های علمیه بر همگان روشن هست و از این رو هیچ فرد آزاده ای حاضر به وارد آمدن اهانتی به این بزرگان نبوده و نیست و در همین رابطه در یکی از مجالس قبلی شورای اسلامی قوانینی در حفظ حرمت دفاتر مراجع دینی و حوزه های علیمه تصویب شده است.
اما متاسفانه از همین زاویه بارها و بارها شاهد عملکرد و سخنان نسنجیده بوده و هستیم و از آن جمله می توان به عملکرد آیت الله منتظری در دوران قائم مقامی و بعد از آن در سخنرانی هایی که پیرامون ولایت فقیه به اتفاق مرحوم آیت الله آذری قمی داشتند اشاره کرد.
چندیست که شاهد فتاوایی به نقل از آیت الله منتظری و آیت الله صانعی هستیم که با استقبال بنگاه های تبلیغاتی بیگانه مواجه می شود و در پاره ایی از آن نقدهای در رد آن توسط مدرسین حوزه های علمیه نوشته شده است.
در هفته گذشته شنیدیم و خواندیم که حجت الاسلام و الملسلمین حاج شیخ مهدی کروبی در نامه ایی خطاب به آیت الله هاشمی رفسنجانی اعلام نموده است که آزارهای جنسی به دختران و پسران بازداشت شده در اغتشاشات اخیر وارد شده است و از وی خواسته است در این باره چاره ای اندیشه نماید. (حال بگذریم از اینکه جایگاه آیت الله هاشمی در اغتشاشات اخیر و در قوه قضائیه چیست).
اخیراً شنیده شده است که آیت الله یوسف صانعی در سخنانی نسبت هایی را به رئیس جمهور منتخب ایران وارد نموده است که حساسیت های مردم فهیم ایران را برانگیخته است (علاقمندان برای مطالعه و یا دیدن فایل آن به موتورهای جستجو مراجعه نمایند).
به نظر می رسد یکی از وظایف دادگاه روحانیت حفظ شان روحانیت و مرجعیت باشد و اگر این دادگاه با افرادی که در تحت پوشش روحانیت و مرجعیت آب به آسیاب دشمن می ریزند برخورد مناسب را ننماید ، شاهد آن خواهیم بود که به مرور قداست و حرمت روحانیت معزز نزد مردم خواهد شد و این همان خواسته کفار و منافقین (به معنای واقعی کلمه) هست.
می دانیم که وارد کردن اتهام زنا و ... (آن هم با آن توصیفات) اتهام کمی نیست ؛ آن سخنان (اتهام زنا و آزار جنسی و ... ) شامل حال همه دختران و پسران بازداشت شده می شود و لازم است از حیثیت آنان دفاع شود و در صورتی که این اتهام ها ثابت نشد ، با اعشاعه دهنده آن برابر قوانین دین مبین اسلام برخورد شود.
اتهام حرامزادگی و ... هم از همین جنس هست و باید توسط داستان روحانیت از گوینده آن توضیح خواسته شود و البته میدانیم از شرایط مرجعیت عاقل و عادل بودن هست و شخصی که بدون ادله شرعی و ... ، دیگران را حرامزاده بداند و چنین اتهام بزرگی را در سخنان خود بیان کند از عدالت و ... خارج و بالطبع از مرجعیعت عزل خواهد بود.
امیدوارم مسئولین جدید قوه قضائیه به خصوص دادگاه روحانیت به وظایف قانونی خود در حراست از جایگاه روحانیت و مرجعیت عمل کنند تا شاهد خنثی شدن حیله ها و مکرهای منافقان و کفار در ایجاد فاصله بین مومنین و بزرگان دین باشیم.



Historian ::: شنبه 88/5/31::: ساعت 3:0 عصر