سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ جنایتکارى را نزد او آوردند و گروهى فرومایگان با وى بودند ، فرمود : ] خوش مباد چهره‏هایى که جز به هنگام زشتى و شر دیده نشود . [نهج البلاغه]

یادداشت هایی برای فردا

تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌ علامه طباطبائی، دانشگاه شهید عباسپور و عده‌ای از طلاب مشهد روز پنجشنبه 12 آذرماه با آیت الله جوادی آملی دیدار و گفتگو کردند.
مطالب زیر به نقل از آقای مجتبی کشوری که یکی از دانشجویان حاضر دراین دیدار بوده است ، نقل می شود :
آیت‌الله جوادی آملی در ابتدای این دیدار به بیان مباحث اخلاقی پرداخت و در آغاز سخنان خود با بیان حدیثی از امام هادی(ع) مبنی بر اینکه "دنیا دار تجارت است، عده‌ای سود می‌کنند و عده‌ای هم ضرر می‌کنند " به بحث پیرامون جهاد اصغر و جهاد اکبر پرداخت و اظهار داشت: جهاد اصغر مبارزه با شیطان بیرونی است و انسان بابد با آن شیطان بیرونی مبارزه کند.
آیت‌الله جوادی آملی همچنین با بیان اینکه جهاد اکبر جنگ با شیطان درونی است، تصریح کرد که در این جهاد شیطان اسیری می‌خواهد که سوار آن شود.سپس آیت‌الله جوادی آملی در ادامه این دیدار به تفسیر خطبه 215 نهج‌البلاغه پرداخت.
آیت‌الله جوادی آملی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان حاضر در جلسه مبنی بر اینکه شائبه‌ و شایعه‌هایی مطرح شده مبنی بر اینکه حمایت جنابعالی از مقام معظم رهبری بعد از انتخابات نامحسوس شده است، تأکید کرد: شما اصلاً به این حرف‌ها توجه نکنید و اصلاً این‌طور نیست.
آیت‌الله جوادی آملی همچنین در پاسخ به پرسش یکی دیگر از دانشجویان مبنی بر اینکه نظر شما در مورد قانون‌شکنی سران اغتشاشات اخیر چیست؟ گفت: شما بایستی در این خصوص به سخنان مقام معظم رهبری توجه کنید و گوشتان به حرف‌های ایشان باشد و ببینید که ایشان چه می‌گوید.
آیت‌الله جوادی آملی در پایان سخنانشان برای موفقیت دولت در حل مشکلات اقتصادی مردم دعا کردند.




Historian ::: پنج شنبه 88/9/12::: ساعت 8:0 عصر

دکتر غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه مورخ 08/09/1388 به عنوان اولین ناطق میان دستور در صحن علنی مجلس سخن ‌گفت
وی چنین اظهار داشت : کشتار مسلمانان بی پناه یمن دل هر مسلمانی را به درد می‌آورد و سکوت جامعه جهانی و سکوت بسیاری از دولت‌های جهان اسلام از آن درد آور تر است.
این نماینده مجلس همچنین با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت که اکنون که بیش از 5 ماه از انتخابات 22 خرداد گذشته مناسب است که با نگاهی به حوادث این چند ماه اخیر منصفانه و به دور از حب و بغض به ارزیابی بنشینیم.
حداد عادل اضافه کرد: همه می دانیم که تبلیغات انتخابات در فضایی کاملا آزادانه صورت گرفت و هیچ مانعی برای اظهار نظر نامزدها وجود نداشت و مردم نیز آزادانه از نامزدهای مورد نظرشان حمایت کردند و روز انتخابات با نظم باشکوهی آرای خود را به صندوق ها رای ریختند.
و
ی افزود: شرکت 40 میلیون نفر مردم در انتخابات که 85 درصد از واجدان شرایط را رقم می‌زد به خودی خود یک پیروزی و افتخار بزرگ بود.
حداد عادل تصریح کرد: این حضور انبوه نشانه موفقیت و نهادینه شدن آزادی و مردم سالاری دینی در ایران بود و علاوه بر آن نشانه اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران نیز بود، مردم چون می دانستند نظام در آرای آنها خیانت نمی‌کند به پای صندوق‌های رای آمدند؛ آنها در 30 سال گذشته در انتخابات متعدد اطمینان پیدا کرده‌ بودند که جمهوری اسلامی ایران به آرای مردم خیانت نمی‌کند.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما فردای روز انتخابات در حالی که هنوز چند ساعت از شمارش آراء نگذشته بود تهمت تقلب در انتخابات زده شد؛ بی آنکه دلیلی بر اثبات این مدعا عرضه شود؛ مدعیان تقلب در انتخابات خواهان ابطال فوری انتخابات شدند. دلایل آنها عمدتا رفتار دولت در هفته‌های قبل از رای گیری و به سخنان مطرح شده در مناظره‌ها مربوط می‌شد.
وی عنوان کرد: آنچه مایه‌ تعجب بود این بود آنها تا وقتی خودشان را پیروز انتخابات می‌دانستند این امور را سبب ابطال انتخابات نمی‌دانستند اما زمانی که از نتایج انتخابات باخبر شدند مدعی تقلب شدند و مردمی را که از هیجانات و احساسات روزهای قبل ملتهب بودند بدون مجوز قانونی به خیابان‌ها کشاندند و فرصت و زمینه‌ای ایجاد کردند تا جماعتی وابسته به گروهک‌های زخم خورده از انقلاب و مزدور بیگانه خود را لابه لای انبوه مردمی که گمان می‌کردند حق آنها ضایع شده پنهان کنند و با تخریب برخی اماکن و موسسات و آتش زدن اتوبوس‌ها و تباه کردن اموال عمومی به خیال خود ایران را ناامن و حکومت ایران را بی ثبات جلوه دهند.
حداد عادل ابراز داشت: این اردو کشی خیابانی ظالمانه که بر پایه ادعای تقلب در انتخابات شکل گرفته بود یک هفته ادامه پیدا کرد بی آنکه نیروهای انتظامی یا بسیج مانع شوند یا اقدامی انجام دهند، روز دوشنبه 25 خرداد در پایان راهپیمایی معترضان عده‌ای به یک پایگاه بسیج در حوالی میدان آزادی حمله کردند و در نتیجه چند نفر از بسیجیان مردم و تنی چند از حمله کنندگان کشته شدند. به این ترتیب اولین بهانه برای برافروختن آتش خشم و هیجان مردم و ادامه تظاهرات به دست آمد.
وی اضافه کرد: آقایانی که مردم را به خیابان‌ها آورده بودند با آنکه می دانستند بسیجیان در داخل مقر خود از بیرون مورد حمله قرار گرفته اند هیچ اظهار تاسفی از شهادت آنها نکردند اما مهاجمان کشته شده را شهید نامیدند و از طرفداران خود خواستند لباس سیاه بپوشند و شب‌ها روی بام‌ خانه خود الله اکبر بگویند.
رئیس مجلس شورای اسلامی در دوره هفتم در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: مردم مومن و انقلابی کشور که از این رفتار آقایان دچار حیرت شده بودند روز جمعه بعد از انتخابات با شرکت در نماز جمعه پای سخن مقام معظم رهبری نشستند و با حضور بی‌نظیر و با شکوه خود با جماعت اندکی که مامور تخریب اموال عمومی بودند و نیز با آمریکا و برخی از دولت‌های اروپایی که روسای جمهور و وزرای خارجه آنها در آن چند روز از خوشحالی روی پا بند نبودند پیغام دادند که ملت ایران برای دفاع از انقلاب اسلامی مثل 30 سال گذشته در صحنه حاضر و آماده است اما آنها که می‌باید این پیام را درک کنند متاسفانه به سماجت و لجاجت خود ادامه دادند و اوضاعی پدید آمد که هیچ کس بدان راضی نبود.
حداد عادل همچنین گفت: در حوادثی که پیش آمد 37 نفر کشته شدند که البته مایه تاسف است و گفتنی است که از این 37 نفر 20 نفر بسیجی بودند؛ اکنون جا دارد که پس از 5 ماه از دوستان قبلی و قدیمی خود سئوال کنیم که حاصل کار خود را در این مدت چگونه ارزیابی می‌کنید؟ در این هنجار شکنی‌ها و بی حرمتی‌ها چه سودی عاید شما و کشور و نظام و انقلاب شد؟ آیا شما که در انقلاب سابقه خدمت داشته‌اید و رهبری در خطبه نماز جمعه خود از خدمات شما به انقلاب و کشور یاد کرد متاسف نیستید از اینکه در روز قدس که یادگار بزرگ معمار کبیر انقلاب است، عده‌ای به بهانه حمایت از شما تظاهرات کردند و با ماه رمضان بطری‌ آب به دست و سیگار بر لب شعار نه غزه نه لبنان سر دهند و 13 آبان را به گمان خود فرصتی برای بیرون ریختن عقده‌ها و کینه‌های خود نسبت به اسلام و انقلاب بدانند؟
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شما با شعار انتقاد از دولت که حق شما و هر شهروند دیگر است وارد کارزار انتخاباتی شدید اما اکنون ملت شاهد آن است که گروهی با حمایت رسانه‌های بیگانه به نام شما به انتقام عظیم انقلاب برخواستند، آیا از اینکه راهی که شما باز کرده‌اید و چنین مسیر و مقصدی منتهی شده راضی هستید، اگر راضی نیستید و اگر حقیقتا خود را پیرو امام راحل و معتقد به ولایت فقیه می‌دانید چرا صریحا راه خود را از دشمنان انقلاب و امام جدا نمی‌کنید؟
حداد عادل تاکید کرد: انتقاد از دولت اگر به قصد تخریب و تضعیف دولت نباشد هم به سود دولت است و هم به سود کشور، اکنون که رهبری همگان را به وحدت و دوستی و برادری دعوت می‌کنند جا دارد که همگان و خصوصا رسانه‌ها شعله‌ آتش دشمنی را خاموش کنند و به جنگ و غوغای لفظی خاتمه دهند و به جای عیب جویی‌های مداوم و ملال آور فضای سالمی برای نقد و بررسی ایجاد کند.




Historian ::: یکشنبه 88/9/8::: ساعت 11:49 عصر

چند حاشیه درباره ی مرحوم علی کردان :
1- در حالیکه در سوابق آقای علی کردان از دادستانی شهرهای هشت پر، آستارا و خلخال و فرمانداری علی آباد کتول و گنبد کاووس گرفته تا معاون اداری و مالی سازمان مسکن ، معاون و قائم مقام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ، قائم مقام سازمان ایرانگردی و جهانگردی ، معاون اداری و مالی سازمان صدا و سیما ، معاون امور مجلس و استان های صداو سیما ، معاون وزیر کار و امور اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ، همچنین قائم مقام وزیر نفت دیده می شود ؛ اما مخالفین بدون توجه به سوابق مدیریتی و خدماتی که تاکنون ایشان به نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته است ؛ صرفاً به مدرک تحصیلی وی توجه کرده و آن را فاقد وجاهت دانستند و این درحالیست که دکتر محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت نهم پس از برکناری مصطفی پورمحمدی از وزارت کشور با اطلاع از اغراض سیاسی برخی مخالفین دولت نهم در مواجه با گزینه پیشنهادی وزارت کشور سعی نمود تا بهانه را از آنان بگیرد و بهمین جهت هنگامیکه آقایان سید شمس الدین حسینی، حمید بهبهانی و علی کردان را برای وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، راه و ترابری و کشور به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد ، فقط برای آقایان حسینی و بهبهانی از لفظ دکتر استفاده کرد.




2- در جلسه رای اعتماد به آقای علی کردان برای وزارت کشور که از حاشیه های فراوانی برخوردار بود ، جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد در پاسخ مطالب مخالفین و انتساب مخالفت خود به نظر مخالف رهبری و ... ، گفتند : وقتی خدمت آقا رفتیم، عرض من یک دقیقه هم نشد. من سیر را گفتم و ایشان پرسیدند چقدر آقای کردان را می‌شناسید و من هم توضیح دادم و ایشان گفتند بسیار خوب، بروید و تلاش کنید که ایشان رای بیاورد.
3- پس از آنکه آقای شریتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در مقاله ای نقل قول انجام شده از سوی رئیس جمهور را خلاف واقع دانسته و شخصاً آن را تکذیب کردند ، دفتر مقام معظم رهبری اطلاعیه ای صادر کردند که در آن آمده است : دیدارهای آقای رییس‌جمهور با رهبر معظم انقلاب اسلامی، دیدارهای کاملاً خصوصی است و طبعاً مطالبی که در آن جلسات مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار می‌گیرد، تابع حکم مربوط به جلسات خصوصی است و هیچ کس نمی‌تواند ادعای نقل و یا تحریف مطالبی را داشته باشد که علی‌القاعده دسترسی به آن‌ها جز در شرایط خاص، امکان‌پذیر نمی‌باشد و لذا این دفتر اعلام می‌کند نقل قول جناب آقای رییس‌جمهور از مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در رابطه با بعضی از اعضای پیشنهادی مربوط به کابینه، با توجه به مجموعه مذاکراتی که در این مورد صورت گرفته است، خلاف واقع نیست.
4- با اینکه در جلسه رای اعتماد ، آقای علی کردان موفق به کسب رای اعتماد از مجلس هشتم رشد ، اما مخالفین دولت بی کار نمانده و به سیاه نمایی در فضای جامعه و ایجاد اغتشاش ذهنی و تردید در مردم ادامه دادند تا اینکه سرانجام در تاریخ 14 آبان ماه 1387 طرح استضیاح وی در دستور جلسه مجلس قرار گرفت و متاسفانه تنها بحثی که در جلسه استضیاح به میان نیامد ، عملکرد وی در همین مدت وزارت کشور بود !!!
5- فضای مسموم این جلسه تا آن جا پیش رفت که مرحوم علی کردان مجبور شد که بگوید : در سردشت جانباز شیمیایی شدم و عمل پیوند مغز استخوان انجام داده‌ام و اکنون نیز به خاطر اعلام این مساله که مایل به ثبت و درج آن نبودم از خداوند طلب مغفرت می‌کنم.
6- بعد از سخنان مخالفین و موافقین و دفاع آقای علی کردان از خود ؛ رای گیری با ورقه انجام شد و از ??? نماینده حاضر در جلسه ، ??? نفر به عدم اعتماد رای موافق و ?? نفر رای منفی و ?? نفر دیگر رای ممتنع دادند.
7- در تاریخ 15 آبان ماه 1388 رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار کارگزاران حج مطالب مهمی بیان فرمودند.
در بخشی از سخنان خود با اشاره به تلاش برخی افراد برای سیاه نمایی در فضای جامعه و ایجاد اغتشاش ذهنی و تردید در مردم افزودند: ملت ایران ملتی مؤمن، صادق و با عزم راسخ است و همان ملتی است که این انقلاب عظیم را به پیروزی رساند و سی سال با قدرت از نظام اسلامی دفاع کرد.
ایشان خاطرنشان کردند: این دستاوردهای نظام اسلامی، به راحتی محقق نشده است که عده ای بخواهند به دلیل اغراض شخصی و دشمنی با دولت، در اصل نظام خدشه وارد کنند.
رهبر انقلاب اسلامی با اظهار ناخرسندی شدید از فضای تبلیغاتی و مطبوعاتی کشور افزودند: این فضای بی بند و باری در حرف زدن و اظهارنظر علیه دولت، مسائلی نیست که خداوند به آسانی از آنها بگذرد.
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: تفضلات و رحمت الهی تا زمانی است که ما مراقب گفتار، رفتار، و عملکرد خود باشیم زیرا خداوند با ما خویشاوندی ندارد.
ایشان در پایان خاطرنشان کردند: برخی کارها و ظلم ها، فتنه ای به پا می کند که دامن همه، اعم از ظالم و غیرظالم را می گیرد بنابراین همه باید مراقب اظهارنظرها، تبلیغات، و اقدامات خود باشند.
8- سرانجام در حالیکه حول و حوش یک سال از فضای مسموم ایجاد شده علیه کردان مظلوم می گذشت ، وی پس از تحمل یک دوره بیماری سخت به صورت مظلومانه دارفانی را وداع گفت و حال باید دید آنانی که در حق وی و خانواده اش جفا کردند و آن مرحوم آنان را به خدا واگذار کرده است ؛ چه خواهند دید و آه مظلوم با آنان چه خواهد کرد.




9- آیت‌الله نظری از علمای برجسته مازندران هنگام تدفین کردان اعلام کرد آیت‌الله طبرسی نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری روز گذشته به محضر رهبر انقلاب رسیدند که در این دیدار درخصوص مرحوم کردان نیز صحبتی به میان آمده بود. رهبری درباره مرحوم کردان فرمودند "آقای کردان خدمتگزاری خوب برای انقلاب بود و ایشان مظلوم واقع شد، سلام و تسلیت مرا در این زمینه به مردم مازندران برسانید."
10- در مراسم تشییع و تدفین مرحوم علی کردان ؛ محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور، مصطفی محمدنجار وزیر کشور، حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش‌وپرورش، کامران دانشجو وزیر علوم، محمد عباسی وزیر تعاون، محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ، حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمع زیادی از مردم و مقامات محلی حضور داشتند.
11- حجت‌الاسلام تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، که سخنران این مراسم بود، در سخنانی با اشاره به خدمات 30 ساله کردان در مناصب مختلف، آن مرحوم را مدیری انقلابی خواند.وی با اشاره به اتفاقات مربوط به رأی اعتماد و استیضاح کردان از وزارت کشور گفت: اگرچه مجلس درخصوص اعتماد یا عدم اعتماد به یک وزیر حق قانونی دارد اما درخصوص کردان بی‌انصافی شد.
تقوی ادامه داد: روزهای آخر حیات مرحوم کردان به ملاقات او رفتم و به او در خصوص جفایی که در حقش شد، یادآوری کردم که گفت من آن‌ها را به خدا واگذار کردم.
12- بیانیه هیات دولت به مناسبت درگذشت مرحوم کردان :
"انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت خادم خستگی ناپذیر عرصه‌های خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی، مرحوم مغفور علی کردان مایه تالم و تاثر فراوان گردید.
مرحوم کردان چهره‌ای خدوم و ارزشمند بود که عمر خود را مصروف تلاش و خدمت به انقلاب اسلامی در عرصه‌های گوناگون نمود و در تمام مسئولیت های خود از جمله دوران تصدی وزارت کشور در دولت نهم همواره منشاء اثر و زمینه‌ساز خدمات بی‌منت و صادقانه به مردم بود.
آن مرحوم مغفور همواره در خدمت به مردم و ترویج مبانی انقلاب اسلامی ساعی بود و در هر عرصه ای که به خدمت خوانده شد؛ بی تکلف به ادای تکلیف پرداخت.
شجاعت، ایثار و فداکاری آن مرحوم ان‌شاءالله عاملی برای علو درجات ایشان در پیشگاه خداوند متعال خواهد بود.
هیات دولت جمهوری اسلامی ایران فقدان وزیر اسبق کشور و همکار پرتلاش خود را به ملت شریف ایران، مقام معظم رهبری ، همه خدمتگزاران و خانواده آن مرحوم مغفور تسلیت می‌گوید.
هیات دولت جمهوری اسلامی ایران"
13- پیام تسلیت رییس جمهور به مناسبت درگذشت علی کردان :
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
رحلت جانسوز فردی مومن، پاک، صدیق و خدمتگزار که در عرصه مجاهدت برای اسلام، انقلاب و مردم از یاران و همسنگرانش سبقت می جست بر همه قدرشناسان منصف سنگین است و حقیر نیز که طی سالیان متمادی و طولانی احساس تعهد و مسوولیت و دلسوزی او را از نزدیک شاهد بوده ام در ماتم از دست دادنش عمیقا محزونم.
غم فقدان علی کردان فراتر از احساسی برادرانه و برخاسته از صمیم جان دردی آگاهانه از فهم محرومیت از آثار ارزشمند وجودی او است که جان همه همرزمان و بازماندگانش را به سختی می آزارد.
جناب آقای علی کردان با همه معرفت عمیق و باور وثیق نسبت به افق های بلند پا در جای پای شهیدان و جان بر سر زخم برداشته از دژخیمان گذاشت، عهد جانبازی «به نیکی » به پایان برد و با پرواز طایر قدسی اش از قفس تن شمع پرفروغ وجودش آرام و اما مظلومانه رو به خاموشی نهاد .
تقدیر از جناب آقای کردان را تکریم خصلت های ارزشمدار انسانی و تجلیل از او را تعظیم جایگاه شایسته مهرورزی ، عدالت و خدمتگزاری می دانم و به آن همه مردانگی ، استحکام و در عین حال صبوری سکوت و فروخوردن درد مظلومیت،حسرت می خورم .
خاطره وجود کردان کاردان و دوست داشتنی که تمام زندگی خود را بر سر انقلاب و نظام و کشور گذاشت و جز خدمت و مجاهدت چیزی در زندگی طلب نکرد را هرگز فراموش نخواهیم کرد .
اینجانب این ضایعه اسف انگیز را به رهبر عزیز، ملت بزرگوار، همسر مکرمه ، فرزندان شایسته و بیت معظم و وابستگان معزز ایشان و قاطبه مدیران خدوم و ارجمند صمیمانه تسلیت عرض می کنم و در سایه عنایات حضرت ولی عصر (عج ) از خداوند بزرگ برای روح آن فقید سعید علو مقام و رضوان الهی و برای همگان سلامت، عزت و بقا مسالت می نمایم .
محمود احمدی نژاد
رییس جمهوری اسلامی ایران
14- بررسی شهید محسوب شدن علی کردان :
محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور در حاشیه مراسم تشیع پیکر محروم علی کردان در جمع خبرنگاران در خصوص اینکه آیا کردان شیمیایی بوده است و آیا شهید محسوب می‌شود؟ گفت: این موضوع به نظر و تشخیص بنیاد شهید بستگی دارد و آنها باید در این زمینه بررسی و اظهار نظر کنند.
وی افزود: آقای کردان وقتی برای بازرسی به پیرانشهر رفته بودند بعد از بمباران شیمیایی عراقی‌ها، به مواد شیمیایی آلوده شده بودند، البته ما هم که از دوستان ایشان بودیم از این موضوع اطلاعی نداشتیم و ظاهرا ایشان در جلسه استیضاح خود به این مساله اشاره کردند.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه در برخی سایت‌ها نوشته‌اند مرحوم کردان از یک بیماری صعب‌العلاج رنج می‌برد و در اثر این بیماری فوت کرده است گفت: بیان اینگونه حرف‌ها در حالی است که بنا بر آنچه پزشک ایشان گفته بودند، آثار بیماری قبلی در ایشان نمانده بود و به نظر من مجموعه رفتارهایی که در مورد آقای کردان انجام شد یکی از عللی بود که وی را در این سن از دنیا رفت.
رحیمی با بیان اینکه زندگی و مرگ ایشان باید برای همه ما الگو باشد اظهار کرد: همه ما باید به حسن برادری و احکام نورانی شرع مقدس توجه کنیم و از آنچه نهی شده‌ایم از جمله تهمت‌زدن، خودداری کنیم، اما متاسفانه این مساله در مورد آقای کردان، یعنی تهمت‌زدن به ایشان در اوج خود بود و سازمان‌دهی که علیه ایشان در راستای تهمت‌ها انجام شده بود بی‌نظیر بود.
وی در ادامه اظهار داشت: امیدوارم مرگ ایشان باعث اصلاح کسانی شود که احکام نورانی شرع را کنار گذاشته‌اند و در زندگی بعد از مرگ کردان خود را اصلاح و بازسازی کنند.



Historian ::: شنبه 88/9/7::: ساعت 1:28 عصر

چند دیدگاه درباره بسیج مستضعفین :
1- بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) :
- در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجیم.
- بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه ی مجاهدان از اولین تا آخرین امضاء نموده اند.
- من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می خورم و از خدا می خواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند.
- اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد ، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید.
- بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته های رفیع آن اذان شهادت و رشادت سر داده اند.
- تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران یقیناً از برکات و الطاف جلیه ی خداوند تعالی بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد.
- ملتی که در خط اسلام ناب محمدی (ص) و مخالف با استکبار و پول پرستی و تحجر گرایی و مقدس نمایی است ، باید همه ی افرادش بسیجی باشند.
2- رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی):
- بسیج ، یعنی نیروی کارآمد کشور برای همه ی میدان ها
- انکار بسیج و بی احترامی به آن یا نابخردانه است یا خائنانه است.
- شما جوانان بسیجی و جوانان مومن ، آگاهی را با احساس مسئولیت و شور و شعور همراه گردید.
- هر یک از آحاد قشرهای مختلف جامعه که دارای روحیه حساس مسئولیت و ایمان باشد ، بسیجی است.
- بسیاری از پیشرفت ها و موفقیت های نظام اسلامی در عرصه های مختلف مرهون تفکر و میل بسیجی است.
- فرزندان بسیجی ام با حضور خود در هر صحنه ای که لازم است ، دشمنان زبون را مرغوب و منکوب سازند.
- ایمان عاشقانه ، ایمان عمیق ، ایمان توام با عواطف که از خصوصیات ملت ایران است ، باعث درخشان شدن بسیج شد.
- اگر بسیج در دوران پس از جنگ نبود و اگر امروز هم نباشد ، کمیت این انقلاب و این نظام و همه حرکت های سازنده ی این کشور لنگ است.
- تا وقتی که این کشور و این ملت به امنیت احتیاج دارد ، به نیروهای بسیج ، به انگیزه ی بسیج ، به سازماندهی بسیجی و به عشق و ایمان بسیجی احتیاج است.
3- دیدگاه مهندس میرحسین موسوی :
- نسل جدیدی که بسیجی نامیده می‌شود امروز در بوته تاریک ‌ترین شبهه‌ها و فتنه ‌ها قرار دارد
- آیا این نسل جدید نیز شبیه به کسانی هستند که جنگ جمل را در رکاب امیرمومنان مبارزه کردند؟ یا این قیاس‌ها واهی است و کسانی که این‌گونه قیاس می‌کنند بسیج را ماشینی سرکوبگر می‌‌خواهند برای زدن و گرفتن و آزار و حتی قتل انسان‌هایی که تنها جرمشان دعوت به دادگری است؟
- هویت بسیج چیست؟ دستگاهی بی‌نیت که به فرموده چشمانش را می‌بندد و دست ‌و پای خواهران و برادرانش را می‌شکند، یا نهادی مجهز به عمیق‌ترین بصیرت‌ها که می‌تواند در ظلمانی‌‌ترین شب‌های فتنه راه‌ را از بیراهه‌ تشخیص دهد؟
- قرار نبود بسیج جیره‌ خوار دولت شود و به ازای دستگیر کردن مردم در اجتماعات پاداش سرانه بگیرد.




Historian ::: جمعه 88/9/6::: ساعت 8:0 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم
هفته بسیج بر بسیجیان غیور گرامی باد
متن آخرین پیام رهبر کبیر انقلاب اسلامی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) :


تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران یقینا از برکات و الطاف جلیه خداوند تعالی بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد. در حوادث گوناگون پس از پیروزی انقلاب خصوصا جنگ ، بودند نهادها و گروه های فراوانی که با ایثار و خلوص و فداکاری و شهادت طلبی، کشور و انقلاب را بیمه کردند. ولی حقیقتا اگر بخواهیم مصداق کاملی از ایثار و خلوص و فداکاری و عشق به ذات مقدس حق و اسلام را ارائه دهیم ، چه کسی سزاوارتر از بسیج و بسیجیان خواهند بود.
بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه های آن بوی بهار وصل و طراوات یقین حدیث عشق می دهد. بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته های رفیع آن ، اذان شهادت و رشادت سر داده اند.بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن ، نام و نشان در گمنامی و بی نشانی گرفته اند.بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را که همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا نموده اند.من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می خورم و از خدا می خواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی ام.
من مجددا به همه ملت بزرگوار ایران و مسئولین عرض می کنم چه در جنگ و چه در صلح بزرگترین ساده اندیشی این است که تصور کنیم جهانخواران خصوصا آمریکا و شوروی از ما و اسلام عزیز دست برداشته اند لحظه ای نباید از کید دشمنان غافل بمانیم، در نهاد و سرشت آمریکا و شوروی کینه و دشمنی با اسلام ناب محمدی - صلی الله علیه و آله و سلم - موج می زند باید برای شکستن، امواج طوفان ها و فتنه ها و جلوگیری از سیل آفت ها به سلاح پولادین صبر و ایمان مسلح شویم.
ملتی که در خط اسلام ناب محمدی - صلی الله علیه و آله و سلم - و مخالف با استکبار و پول پرستی و تحجرگرایی و مقدس نمایی است، باید همه افرادش بسیجی باشند و فنون نظامی و دفاعی لازم را بدانند، چرا که در هنگامه خطر ملتی سربلند و جاوید است که اکثریت آن آمادگی لازم رزمی را داشته باشد. خلاصه کلام، اگر بر کشوری ندای دلنشین تفکر بسیجی طنین اندازد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید و الا هر لحظه باید منتظر حادثه باشیم. بسیج باید مثل گذشته و با قدرت و اطمینان خاطر به کار خود ادامه دهد.
امروز یکی از ضروری ترین تشکل ها، بسیج دانشجو و طلبه است.طلاب علوم دینی و دانشجویان دانشگاه ها باید با تمام توان خود در مراکزشان از انقلاب و اسلام دفاع کنند، فرزندان بسیجی ام در این مراکز، پاسدار اصول تغییر ناپذیر "نه شرقی و نه غربی" باشند.امروز دانشگاه و حوزه از هر محلی بیشتر به اتحاد و یگانگی احتیاج دارند. فرزندان انقلاب به هیچ وجه نگذارند ایادی آمریکا و شوروی در آن دو محل حساس نفوذ کنند. تنها با بسیج است که این مهم انجام می پذیرد و مسائل اعتقادی بسیجیان به عهده این دو پایگاه علمی است.حوزه علمیه و دانشگاه باید چارچوب های اصیل اسلام ناب محمدی را در اختیار تمامی اعضای بسیج قرار دهند.
باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامی باشند و این شدنی است، چرا که بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست، باید هسته های مقاومت را در تمامی جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد.شما در جنگ تحمیلی نشان دادید که با مدیریت صحیح و خوب می توان اسلام را فاتح جهان نمود. شما باید بدانید که کارتان به پایان نرسیده است، انقلاب اسلامی در جهان نیازمند فداکاری های شماست مسئولین تنها با پشتوانه شماست که می توانند به تمامی تشنگان حقیقت و صداقت اثبات کنند که بدون آمریکا و شوروی می شود به زندگی مسالمت آمیز توام با صلح و آزادی رسید.
حضور شما در صحنه ها موجب می شود که ریشه ضدانقلاب در تمامی ابعاد از بیخ و بن قطع گردد. من دست یکایک شما پیشگامان رهایی را می بوسم و می دانم که اگر مسئولین نظام اسلامی از شما غافل شوند، به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت. بار دیگر تاکید می کنم که غفلت از ایجاد ارتش بیست میلیونی، سقوط در دام دو ابرقدرت جهانی را به دنبال خواهد داشت.
من از تمامی بسیجیان خصوصا از فرماندهان عزیز آن تشکر می کنم و از دعای خیر برای این فرزندان با وفای اسلام غفلت نخواهم نمود. خداوند شهدای عزیز و گمنام بسیج را که به نعمت همجواری اهل بیت - علیهم السلام - متنعم و جانبازان عزیز را شفا و اسرا و مفقودین عزیز را سالما به اوطانشان بازگرداند و هر روز بر عظمت و شوکت این نهاد مقدس و مردمی که پیروان اسلام عزیز و حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا لمقدمه الفدا هستند بیفزاید.
والسلام علیکم و رحمه الله
روح الله الموسوی الخمینی
دوم آذر ماه 1367



Historian ::: پنج شنبه 88/9/5::: ساعت 5:28 عصر

   1   2      >