سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس درس را ادامه ندهد، به فهم نرسد . [امام علی علیه السلام]

یادداشت هایی برای فردا

بسمه تعالی

اللهم‌ عجل‌ لولیک‌ الفرج‌ والعافیه والنصر واجعلنا من‌ خیر اعوانه‌ و انصاره‌ والمستشهدین‌ بین یدیه

اول شهریور سال ???? شهید عزیز سید اسدالله لاجوردی درمحل کسب خود در بازار تهران و در حالی که سمت رسمی در نظام نداشت، توسط دو نفر ترور و به درجه رفیع شهادت نائل گردید.
وصیتنامه این عزیز حاوی مطالب درس آموزی هست که خواندن آن همواره نسبت به اهداف عالیه نظام دلگرم کننده و هدایت کننده خواهد بود

بسم الله الرحمن الرحیم

"اشهدُ ان لا اله الا الله و اشهدُ انّ محمدً رسول الله و انّ علیاً ولی الله وصی رسول الله و الائمة حادی عشر من بعد علی ٍ علیه السلام ائمة المسلمین "
بار الها ! با تمام وجود می گویم : " کَم مِن ثناء ٍ جمیل ٍ لَستُ اهلاً لَهُ نَشَرتَه".
خداوندا ! عمری را - که بهترین نعمت بوده - از دست داده ام ، در حالی که می توانست در راه تو و خدمت به انسان های مظلوم و مستضعف به کار گرفته شود ؛ عمری که می توانست تا حدودی در جهت از بین بردن ارزش های منفی و ایجاد و احیای ارزش های الهی - انسانی مثمر ثمر افتد ؛ عمری که می توانست در راه تحقق هدف های مقدس اسلام و اعتلای کلمة التوحید و تکامل صاحبش سپری گردد ؛ عمری که می توانست از کمیّتش بکاهد و بر کیفیّتش بیفزاید و همگام با شهدای خداجوی ، جویای راه وصول به تو باشد ؛ عمری که با کمیّت نسبتاً زیاد ، کوچکترین توشه ای بر نگرفته . لذا همین جاست که تمامی امیدش را و تمامی رجایش را ، به عفو تو و به اغماض تو و بزرگواری تو و رحمت و فضل تو بسته است . خدایا ! باز هم امید و باز هم امید به فضلت ! "اللّهم اغفر لی الذنوب التی تَهتِکُ العِصَم".
خدایا ! خوب می دانی آنچه را هم اکنون به قلم می آورم مدت های مدیدی است در درونم می گذرد و بر سر چند راهه های حیرت ِ ندانم چیست ؟ چه باید کرد ؟ امور به کجا می انجامد ؟ چگونه است که با نام اسلام و در ذیّ اسلامیت شعارهای مردم فریب ِ خالی محتوا ، رواج پیدا می کند و آن ها که مسئولیت جلوگیری از انحراف افکار را دارند ساکت می نشینند ! و سهل است ، بعضا تایید هم می کنند و هزاران سؤال ، که هر کدام راهی را ایجاب و خطّی را ترسیم می کند ، قرار گرفته ام . اما خوشبختانه چون مقلد امام عزیز هستم ، راه سعادت برایم روشن است و از خدا می خواهم اگر عمری بود ، توفیق عمل بدان را پیدا کنم .
خدایا ! با تمام وجودم به این انقلاب عشق می ورزم و به همان مقدار که دوستدار انقلابیونم ، نسبت به حامیان ضد انقلاب نفرت دارم و با همه این ها ، این مسئله را به خوبی دریافته ام که هر کس به نفع دشمنان انقلاب و به خیال واهی و بی اساس ، رضایت ِ به اصطلاح مردم و به خیال خام و پوچ ، پایگاه به اصطلاح ملّی پیدا کردن ، موضع گیری کند ، مصداق فرموده گران قدر معصوم "ع" است که : " مَن طَلَبَ رضی الناس بِسَخَطِ الله ، فَجَعَلُ الله حامده من الناس ذامّاً".
خدایا ! تو شاهدی به همان اندازه - بلکه صد چندان - که به امام ِ قاطع و سازش ناپذیرم عشق می ورزم ، نسبت به سازش کاران و مدافعان عملی ضد انقلاب ( اگر در لفظ و اعتقاد هم مخالف باشند) نفرت دارم . بیم آن دارم حوادث مشروطه مجدّداً تکرار شود و یا ایران اسلامی به سرنوشت الجزایر دچار شود . خداوندا ! از تو مصرانه می خواهم دست و قدم ، زبان و قلم ِ همه کسانی را که در جهت رهانیدن ضد انقلابیون و مرتدین و محاربین از چنگال عدالت ، اعمال قدرت و نفوذ کرده اند و همه کسانی که پذیرای این ننگ شده اند ( تا چند روزی به کام ِ وهم و خیال رسند) ، برای همیشه از سونوشت این مردم شهید پرور و شاهد قطع فرمایی.
خدایا ! چون عاشق نظام بوده ام ، از آن ترس داشتم که افشای چهره سازش کاران ، لطمه ای ناچیز به نظام وارد آرد ، به آن ها توصیه می کنم که جدای از لفّاظی و بازارگرمی های صنفی ، به قیامت و حسابرسی های دقیق آن روز باور پیدا کنند و مواظب باشند که از آن دسته ای نباشند که قرآن درباره شان فرموده : " لِمَ تقولونَ ما لا تفعلون . کَبُرَ مَقْتاً عند الله انْ تقولوا ما لا تفعلون ".
وصیّتم به صاحبان قدرت و نفوذ این است که اگر حرکت شان را دوست می دارند ، به جای شعارهای مردم فریب و سیاست مدارانه ، توصیه هایی را که تلفنی و شفاهی در جهت استخلاص ضد انقلاب و مَلَأ و مترفین و حرام خواران و حرام اندوزان اعمال می دارند ، با شهامت و رشادت ، برای مردم بازگو کنند و از هر نوع توجیه و ماست مالی کردن های حفظ سمت و استمرار موقعیت صدارت ! بپرهیزند که خودفریبی و مردم فریبی بالاخره به پایان رسد و سر و کار با خیر الماکرین افتد و باز توصیه ام به سردمداران این است که به خدا توکل کنند و قاطعیت و سازش ناپذیری را از امام ِ مردم بیاموزند و شعار نه شرقی و نه غربی را که خواست و حق مردم است و علت موجده این انقلاب بوده فراموش نکنند و مبادا که گذشت روزها و فرو افتادن ، طبیعی شود و انقلاب و مهمتر از همه سختی های حرکت و فشارهای بین المللی موجب شود تعادلی را که شعار فوق ایجاب می کرده و بحمد الله تا حدودی ایجاد گردیده ، به هم زنند و بدانند که قدرت مطلق از آن خداست و صرفاً تکیه بر اوست که از هر قدرتی ، انسان را و جامعه را بی نیاز می کند و باز این که بدانند که اگر دچار حساب گری های سیاسی جدای از توکل شوند و بر ذهنیت های شکل گرفته ، رضایت خدا و مردم مسلمان را ملاک قرار ندهند ، گور خود و انقلاب را کنده و برای مردم ، گورستانی بی نام و نشان در پهنه تاریخ ایجاد کرده اند و یادشان باشد که علت موجده ، علت مُبْقیه نیز هست و فراموش نکنند که سیادت و موقعیت های اجتماعی آنان ، اهدایی انقلاب اسلامی است و جدای از انقلاب ، فردی از چهل میلیون افراد دیگر قبل از انقلاب خواهند بود.
خدایا ! تو شاهدی چندین بار به عناوین مختلف ، خطر منافقین انقلاب را (همانان که التقاط ، به گونه منافقین خلق سراسر وجودشان را و همه ذهن و باورشان را پر کرده و همانان که ریاکارانه برای رسیدن به مقصودشان ، دستمال ابریشمی بسیار بزرگ - به بزرگی مجمع الاضداد - به دست گرفته اند ، هم رجایی و باهنر را می کُشند و هم به سوگشان می نشینند ، هم با منافقین خلق ، پیوند تشکیلاتی و سپس ... ! برقرار می کنند ، هم آنان را دستگیر می کنند و هم برای آزادی شان و اعطای مقام و مسئولیت بدانان تلاش می کنند و از افشای ماهیت کثیف آنان سخت بیمناک می شوند ، هم در مبارزه علیه آنان و در حقیقت برای جلب رضایت مسئولین و نجات بنیادی آنان خود را در صف منافق کُشان می زنند و هم در حوزه های علمیه به فقه و فقاهت روی می آورند تا مسیر فقه را عوض کنند) ، به مسئولین گوشزد کرده ام ولی نمی دانم چرا ؟ ( گرچه نسبت به بعضی ، تا اندازه ای می دانم چرا !) ترتیب اثر نداده اند .
به مسئولین بارها گفته ام که خطر اینان بمراتب زیادتر از خطر منافقین خلق است ، چرا که علاوه بر همه شیوه های منافقانه ی منافقین ، سالوسانه در صف حزب اللهیان قرار گرفته و کم کم آنان را در صفوف آخرین و سپس به صف قاعدین و بازنشستگان سوقشان داده و صفوف مقدم را غاصبانه به تصرف خود در آورده اند ، به گونه ای که عملاً عقل و اراده منفصل برخی تصمیم گیرندگان قرار گرفتند و در عزل و نصب ها و حفظ و ابقاء ها دست به تخریب می زنند و اعمال قدرت می کنند .
این ها همه پوچ است و بی اهمیت ! مهم و بسیار مهم این است که هدف غایی از همه این تلاش ها ، گسترش فکر التقاطی و انحرافی سازمان ضد خداییشان است که جز اندیشه های مادی گرایانه و ماتریالیستی ، چیز دیگری نیست و با بهره گیری از تجربیات مثبت و منفی همپالگی های چپ و منافقشان توانسته اند متاسفانه به نسبت بسیار زیادی (زیادتر از توفیق منافقان خلق در سال های 51 تا 54 ، تعداد کثیری از روحانیون را تحت تاثیر قرار دهند و با لطایف الحِیَل ، بر ذهن و روان آنان اثرات دلخواهشان را بگذارند تا بدانجا که بر اعمال جنایتکارانه آنان با دیده اغماض بنگرند و حتی در مواردی نظیر به شهادت رساندن باهنر و رجایی ، به دست روی دست مالیدن های مسامحه کارانه و مصلحت اندیشی های پشیمانی آورنده متوسل شوند . باز مهمتر از همه اینکه با کمال تاسف ، توانسته اند تعداد فراوانی از جوانان مسلمان را جذب کرده منحرف نمایند.
هان ای خانواده عزیزم ! بهوش باشید مبادا که فریب تایید و تکریم های ریاکارانه این منافقان جدا از دین را بخورید . چه بسا با ظاهری چاکرانه و دلسوزانه به سراغتان بیایند و خود را چنان حزب اللهی جا بزنند که مسلمان ها و ابوذرها را جرئت لحظه ای هم لباسی و همشکلی با آنان نباشد !
فرزندانم ! اگر گاهی بر شما سخت می گرفته ام و این در حالی بوده که برایم امکان فراهم آوردن رفاه بیشتر بوده ، از آن جهت بوده است که اعتقادی استوار به کریمه " انّ مع العُسر یُسراً" داشته ام و اگر می توانستم شما را و خانواده رابیشتر از آن چه تحمل کردید قانع کنم به طور قطع چنان می کردم و یقین داشتم که در تکوین شخصیت سالم و رشد یابنده شما مؤثرتر و کارسازتر بود .
به هر صورت ، پدرتان که از همه چیز جز انقلاب و اسلام بیشتر دوستتان می دارد ، خیر و صلاح شما را در رفاه نمی دانسته و نمی داند و امید دارد در زندگی ، رفاه جویی و عافیت طلبی را آگاهانه به دور اندازید و با عزمی آهنین در کام مشکلات روید و توقع نداشته باشید دیگران برای حل مشکلاتتان اقدامی ولو ناچیز کنند . به جای چنین انتظاری در حل مشکلات مردم کوشا باشید و از سختی ها نهراسید و به گونه ای عمل کنید که هر مصیبتی و هر مشکلی هر قدر عظیم ، در پیش اراده و عزم شما سر تسلیم فرود آورد و به جای اینکه بر شما چیره شود و شما را دست و پا بسته بر زمین افکند ، بر امواج بظاهر سهمگینش سوار شوید و مهارش را به دست گیرید و بدان سو هدایتش کنید که می خواهید و اجازه ندهید که بر شما مسلط شود و تعادل شما را برباید .
خانواده عزیز و مهربانم ! درست است آن گونه که شایسته مقام والای انسانی شما بود ، به خدمتتان کمر نبستم و در این راه ، تقصیرها و قصورهای فراوان داشتم ، اما درست تر آن است که بر من ببخشایید و اجازه ندهید که در پیشگاه خداوند در روز تُبْلَی السّرائر و در انظار خلایق ، شرمنده و سر افکنده پیش رویتان قرار گیرم .
والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته



Historian ::: شنبه 88/6/21::: ساعت 3:0 عصر

بازدید کننده گرامی با سلام و درود
چندیست در نظر دارم درباره موضوعات روز مقاله هایی به رشته تحریر در آورم
از جمله درباره ی رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی و ژنرال های بی لشکر در مجلس
تولیت آستان مقدس امام و موسسه تنظیم و نشر اثار امام و عملکرد آنان
از شعار مرگ بر چین تا پذیرش سفیر چین و هدایای او و دعوت سفر به چین
اما با عنایت به موضوعاتی که تاکنون در این وبلاگ درج کردم
و مروری بر وقتی که بازدید کنندگان عزیز برای مطالعه آن گذاشته اند
و در موضوعات همراهی و مشارکت و تبادل نظر داشتند و ...
فعلاً انگیزه ای برای ادامه طرح دیدگاه های خود ندارم
البته کماکان به وبلاگ های دوستان مراجعه خواهم کرد
و در گفتگوها و بحث های سایرین مشارکت خواهم داشت
به امید سلامت ، سعادت و سر زندگی جملگی عزیزان
همین نوشته در :



Historian ::: سه شنبه 88/6/17::: ساعت 3:0 عصر

بسمه تعالی
اللهم‌ عجل‌ لولیک‌ الفرج‌ والعافیه والنصر واجعلنا من‌ خیر اعوانه‌ و انصاره‌ والمستشهدین‌ بین یدیه
در ولادت وافرالسعادت سبط اکبر پیامبر اعظم (ص) ، ثانی ائمه هدی ، قره العین فاطمه زهرا (س) ؛ امام حسن مجتبی علیه السلام را تبریک و تهنیت عرض کرده و مقدم آن کریم اهل بیت را که موجب سرور و شعف بی پایان شیعیان و جهت ارادتمندان حضرت مبارک و میمون است ، سعادت و بهروزیتان را از درگاه ایزد منان مسئلت دارم



Historian ::: جمعه 88/6/13::: ساعت 3:0 عصر

بسمه تعالی
اللهم‌ عجل‌ لولیک‌ الفرج‌ والعافیه والنصر واجعلنا من‌ خیر اعوانه‌ و انصاره‌ والمستشهدین‌ بین یدیه


1. دانشجویان دانشگاه های مختلف ، نخبگان علمی – فرهنگی دانشگاه ها و اعضا و نمایندگان تشکل های مختلف دانشجویی ، عصر روز چهارشنبه چهارم شهریور ماه 1388 در فضایی صمیمانه و پرنشاط با حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. پس از سخنان نمایندگان دانشجویان و تشکلهای دانشجویی ، معظم له سخنانی را بین فرمودند که به پاره ای از آن اشاره می شود:
1.1. رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان چند نفر از دانشجویان درباره لزوم برخورد و محاکمه مجرمان پشت پرده حوادث اخیر خاطرنشان کردند: در مسائلی با این درجه از اهمیت، نباید با حدس و گمان و براساس شایعه حرکت کرد. ایشان ، نظام اسلامی را محصول مجاهدت های عظیم ملت ایران در سی سال اخیر خواندند و افزودند: همه مطمئن باشند که در مقابل جرم و جنایت هیچگونه اغماضی نخواهد شد ، اما در مسائلی به این اهمیت، دستگاه قضا باید براساس دلایل محکم قضاوت کند و حتی اگر برای بسیاری از شایعات، شواهد و قرینه هایی وجود داشته باشد این شواهد نمی تواند مبنای قضاوت قرار گیرد.
1.2. مقام معظم رهبری با تأکید بر رسیدگی به آسیب دیدگان در مسئله کهریزک و همینطور بررسی موضوع معدود کسانی که در این مسئله جان باخته اند افزودند: البته اینگونه مسائل نباید با مسئله اصلی بعد از انتخابات خلط مبحث شود. رهبر انقلاب اسلامی در همین زمینه افزودند: عده ای ، ظلم بزرگی را که پس از انتخابات به مردم و نظام اسلامی شد و هتک آبروی نظام در مقابل ملتها را نادیده می گیرند و مسئله کهریزک یا کوی دانشگاه را قضیه اصلی قلمداد می کنند اما این نگاه، خود یک ظلم آشکار است. ایشان در تشریح مسئله اصلی پس از انتخابات افزودند: نظام اسلامی با پیشرفت های متعدد سالهای اخیر، در مرحله ای عالی از امتیاز و آبروی منطقه ای و جهانی قرار داشت و مشارکت 85 درصدی و پرشکوه ملت بر این موقعیت می افزود اما ناگهان حرکتی برای نابود کردن این حادثه افتخارآمیز صورت گرفت که به اعتقاد من از قبل طراحی شده بود. حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: من، پیش قراولان حوادث اخیر را به دست نشاندگی بیگانگان از جمله امریکا و انگلیس متهم نمی کنم ؛ چرا که این موضوع برای من ثابت نشده است ، اما تردیدی وجود ندارد که این جریان، چه مسئولان و پیش قراولان آن بدانند و چه ندانند جریانی حساب شده بود. البته طراحان این جریان یقین نداشتند که طرح آنها اجرایی می شود اما تحرکات بعضی افراد پس از انتخابات، آنها را امیدوار کرد به گونه ای که طراحان اصلی با گسیل همه وسائل و امکانات رسانه ای و الکترونیکی خود به میدان، حضور خود و عواملشان را در صحنه تشدید کردند.
1.3. رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان درباره حمایت های رهبری از دولت و رئیس جمهور خاطرنشان کردند: دولت کنونی و رئیس جمهور محترم، مثل همه انسان ها، دارای نقاط ضعف و قوت هستند و بنده فقط از نقاط قوت حمایت می کنم و هرکس دیگری نیز این گرایش، تحرک و جدیت را از خود نشان دهد مورد حمایت من خواهد بود. حضرت آیت الله خامنه ای در همین زمینه خاطرنشان کردند: تأکید بر نقاط ضعف، به سیاه نمایی و ناامیدی می انجامد ضمن اینکه موضع گیری علنی در مقابل نقاط ضعف، بسیاری از مواقع به حل مشکل کمکی نمی کند بنابراین و براساس منطق، فقط هنگامی که چاره دیگری نباشد باید در مقابل نقاط ضعف، موضع علنی گرفت.

2. شکایات خاندان آیت الله هاشمی از دکتر محمود احمدی نژاد:



2.1. درباره اختلافات دکتر احمدی‌نژاد و آیت الله هاشمی رفسنجانی برداشت ها و سخن های فراوانی گفته شده است ؛ اما در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه نمازجمعه 29 خرداد ماه با سخنان شفاف جنبه رسمی به خود گرفت : میان آقای هاشمی و رئیس‌جمهور از سال 84 اختلاف‌ نظرهای متعددی درباره مسائل خارجی ، نحوه اجرای عدالت اجتماعی و برخی مسائل فرهنگی وجود دارد که البته نظر رئیس‌جمهور به نظر بنده نزدیک‌تر است.

2.2. دکتر محمود احمدی نژاد در مناظره معروف خود با مهندس میرحسین موسوی کنایه‌هایی به دو فرزند آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی داشتند و درباره مهدی هاشمی گفتند : جناب آقای موسوی استات اویل بی‌قانونی است که طرف می‌آید اینجا محاکمه می‌شود و محکوم می‌شود، از زندان فراری داده می‌شود می‌رود خارج و تهش پسر آقای هاشمی است و درباره فائزه هاشمی هم می گویند : آقای موسوی شما سخنرانی دختر آقای هاشمی در جلسه‌ای که همسر شما و جناب آقای خاتمی هم حضور داشتند را ببینید. ایشان قشنگ تشریح می‌کند و می‌گوید: دوره اصلاحات ادامه راه سازندگی است و ما آقای موسوی را می‌خواهیم برای این‌که استمرار همان راه است. یعنی اشرافیتی که جناب آقای هاشمی در این‌ کشور پایه‌گذاری کرد، قرار است ادامه پیدا کند.

2.3. روند سریع اتفاقات یک هفته مانده به انتخابات و هفته‌های بعد آن، خاندان هاشمی را بیش از پیش در عرصه رسانه‌ها نشاند. حضور و ساماندهی معترضان در کف خیابان‌های تهران از سوی فائزه و مهدی هاشمی و دستگیری یک روزه فائز‌ه هاشمی در 30 خرداد 88 و آزادی او پس از اطلاع رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روزهای دیگریست که نام فرزندان آیت الله هاشمی بر زبان ها افتاد.

2.4. خطبه‌های 27 تیر آیت الله هاشمی رفسنجانی ، عدم حضور وی در مراسم تنفیذ و تحلیف در مراحل بعدی باعث تحلیل های خاص از سوی توده های مردم شد.

2.5. در دادگاه چهارم مجرمان اغتشاشات اخیر حمزه کرمی و مسعود باستانی درباره مفاسد سیاسی ، امنیتی و اقتصادی فرزندان اکبر هاشمی رفسنجانی سخنانی را بیان داشتند که در پی آن مهدی هاشمی از ارسال شکایت خاندان هاشمی رفسنجانی از دکتر احمدی‌نژاد خبر داد. وی در نامه‌ای به عزت‌الله ضرغامی پس از تکذیب همه اتهاماتی که در دادگاه روز سه‌شنبه به او نسبت داده شده بود، خواستار پخش این تکذیبیه در صدا و سیما شد فرزند آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در این نامه ، دادگاه روز سه‌شنبه را اقدامی فرمایشی دانست.

---------------------------------------------------------------

3. درگذشت حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالعزیز حکیم :


3.1. مرجع بزرگوار تقلید آیت الله العظمی سید محسن حکیم بود 10 پسر و چهار دختر داشتند که تنها دو نفر از آنان شامل یک دختر و یک پسر (عبدالعزیز) از وی باقی مانده بودند و هفت پسرایشان توسط رژیم بعثی عراق به شهادت رسیده بودند که همه آنان روحانی و چند تن از آنان نیز به درجه اجتهاد و مرجعیت نائل شده بودند .
3.2. سید عبدالعزیزحکیم فرزند کوچک آیت الله سید محسن حکیم در سال 1949 میلادی در نجف اشرف در خانواده مرجعیت متولد شد و در تاریخ دوازدهم شهریورماه 1382 پس از شهادت برادرش آیت الله سید محمدباقر حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق درنجف اشرف ، به ریاست مجلس اعلای اسلامی عراق انتخاب شد .وی پیش از آن عضو هیات رییسه مجلس در اولین دوره آن بود و در دوره دوم مسوول دفتر اجرایی در مجلس اعلا شد و از 1986 میلادی به بعد عضو دفتر شورای مرکزی مجلس بوده است.
3.3. وی پس از سقوط صدام مدتی ریاست دوره ای شورای انتقالی عراق را بر عهده داشت و در هماهنگی با سایر گروه های اسلامی عراق در اولین دور از مجلس ملی عراق پس از سقوط صدام ائتلاف یکپارچه عراق رابا همکاری گروه های عمده اسلامی تشکیل داد و خدمات ارزشمندی برای برقراری آرامش در عراق انجام داده است .
3.4. حجت الاسلام سید عبدالعزیز حکیم در ساعت ساعت 14:35 روز چهارشنبه چهارم شهریور ماه 1388 پس از پیشرفت بیماری سرطان ریه ، درگیری شدید کبد ، نارسایی کبد و مغز و استخوان (علت بروز آن نامشخص و به نقل از برخی منابع مشکوک بود) دارفانی را وداع گفت.
3.5. ارتحال عبدالعزیز حکیم ضربه سنگینی برای جامعه سیاسی عراق و ملت این کشور به شمار می رود.

4. یک عکس بدون شرح :





Historian ::: پنج شنبه 88/6/5::: ساعت 3:0 عصر

بسمه تعالی
اللهم‌ عجل‌ لولیک‌ الفرج‌ والعافیه والنصر واجعلنا من‌ خیر اعوانه‌ و انصاره‌ والمستشهدین‌ بین یدیه
اولین نمازجمعه ماه مبارک رمضان به امامت استاد اخلاق
حضرت حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی برگزار می شود

 

سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته
ریاست جمهور محبوب جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد است


لطفاً به سایر دوستان اطلاع رسانی شود

------------------------------------------------------------------

برابر اطلاع سی ان ان در حال برگزاری نظرسنجی درباره رئیس جمهور است

در صورت صلاحدید در این نظرسنجی شرکت کنید

http://internationaldesk.blogs.cnn.com/2009/06/15/monday-poll-3/




Historian ::: سه شنبه 88/6/3::: ساعت 3:0 عصر

   1   2      >