سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اوج دانش، نرمش و اوج نادانی، درشتی است. [امام علی علیه السلام]

یادداشت هایی برای فردا

‌آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد در اجلاس سراسری دبیران استان‌ها و شهرستان‌های حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه ولایتمداری حزب موتلفه اسلامی در جریان انقلاب اسلامی ثابت شده است ، ‌اظهار داشت : حزب موتلفه اسلامی می‌تواند کارگزار جدی و قاطع برای تداوم اصلاح مفاسد حاکم بر مسائل سیاسی،‌اجتماعی و ... روز باشد.
وی با تاکید بر اینکه بهترین عامل خط‌ گیری ما از قرآن است بیان داشت:‌ قرآن و عترت باید محور هر اندیشه و فعل سیاسی ما باشد و هر حرکت سیاسی که استنادی به قرآن و حدیث نداشته باشد دارای حجت شرعی نیست.


آیت‌الله علم‌الهدای تصریح کرد: کسانی که با پیامبر اکرم (ص) بیعت کردند دو دسته هستند،‌افرادی که از ناکثین هستند و بیعت شکنی کردند و کسانی که بر بیعت خود با پیامبر پایدار ماندند.

وی افزود: خداوند در قرآن افرادی را که از حکومت الهی ریزش کرده‌اند، کسانی می‌داند که بیعت شکنی کرده‌اند.


امام جمعه مشهد گفت: کسی که به درجه بیعت‌شکنی و ناکثین رسید قابل بازگشت نیست، زیرا ریزش این افراد به مرحله نکث رسیده و اتلاف نیرو، تضعیف قدرت و امکانات برای بازگرداندن آنها درست نیست.

وی ادامه داد: افرادی نیز که به مرحله نکث نرسیده‌اند باید با تمام قدرت آنها را برگرداند.


آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اتفاقات پس از انتخابات خاطرنشان کرد: در انتخابات مسئله اصلی برای دشمنان انتخاب دولت و رئیس جمهور نبوده بلکه هدف اصلی آنها مقابله با نظام و با ولایت فقیه بود.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: با کسی که 12 بیانیه بر علیه نظام و ولایت فقیه داده نمی‌توان سازش کرد زیرا به درجه ناکثین رسیده و قابل برگشت نیست.

وی افزود: برخی که در گذشته در جریان نظام وجود داشتند امروز در بلوک دشمن قرار گرفته‌اند این افراد به مرحله نکث رسیده‌اند و قابل بازگشت نیستند.



Historian ::: شنبه 88/8/30::: ساعت 11:37 عصر

علی کردان وزیر اسبق کشور و عضو کابینه دولت نهم از چندی پیش به علت بیماری ریوی در بیمارستان مسیح دانشوری بستری شده با تنفس مصنوعی به حیات خود ادامه می‌دهد و حال وی وخیم گزارش شده است.

 


یکی از مسئولین دولتی که دیروز به عیادت وی رفته بود، گفت: آقای کردان در حال حاضر با تنفس مصنوعی زنده است و حال وی وخیم گزارش شده است. به گفته وی تیمی از پزشکان از جمله متخصصان مغز و ریه در حال مداوای وی هستند.

کردان در حال حاضر که به آنفلوآنزای نوع «آ» مبتلا شده است، دچار خونریزی مغزی شده و به حالت کما رفته است.




Historian ::: پنج شنبه 88/8/28::: ساعت 5:0 عصر




Historian ::: پنج شنبه 88/8/28::: ساعت 3:0 عصر

هیئت رئیسه جبهه پیروان خط امام و رهبری در روز 21/08/1388 دیداری با حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی داشتند
در این دیدار معظم له اشاره به گزارشی که از سوی آقای عسگراولادی و مهندس محمدرضا باهنر ارائه شد، فرمودند: این گزارش شما حکایت از دلسوزی، محبت و آینده نگری نسبت به انقلاب دارد.
ایشان اظهار داشتند: دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بسیار خوب بود؛ اما برخی مشکلاتی را هم به دنبال داشت که باید برطرف گردد.
معظم له تصریح کردند: بسیاری از مسائل دنیا به گونه‌ای است که خار و گل به هم آمیخته‌اند، مهم این است که ماهرانه گل بچینیم تا خار به دستمان نرود و ماهرانه از کندو عسل بیرون آوریم تا نیش زنبور به دست ما نخورد.
حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود به نحوه و تعریف مدیریت پرداختند و تاکید کردند: مدیریت به این معنا است که عوامل مثبت را فعال و از عوامل منفی به صورت صحیحی پیشگیری کرد.
ایشان ادامه دادند: ما باید درباره موضوع انتخابات چند نکته را مورد توجه قرار دهیم و آن این است که اگر حقیقت تلخی در برابر ما باشد صلاح این است که حقیقت تلخ را بپذیریم و چاره ای برای آن بیندیشیم؛ زیرا با نفی و ندیدن، حقیقت تلخ از بین نمی رود و مشکل ما حل نخواهد شد.
حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی فرمودند: هم‌ اینک دو مشکل بزرگ در پیش رو داریم و هر قدر این دو مشکل مهم باشد؛ ولی با عظمت ملت و انقلاب ما قابل حل است و می‌توانیم بر این دومشکل پیروز شویم.
ایشان تهدیدهای خارجی و مشکلات اقتصادی را دو مشکل مهم کشور دانستند و اظهار داشتند: امروز کشورهای خارجی دست به دست هم داده‌اند و روز به روز متحدتر می شوند؛ تصور نکنیم نخستین و آخرین مشکل آن‌ها با ما مساله انرژی هسته‌ای است که باید حل کنیم، آنها هر روز بهانه تازه ای می تراشند. تا زمانی که تسلیم خارجی‌ها نشویم با ما مشکل خواهند داشت و حتی اگر مسأله انرژی هسته‌ای برای آن‌ها حل شود باز آن‌ها مسأله حقوق بشر، آزادی مطبوعات، ‌آزادی زندانی‌ها را پیش خواهند کشید و حرف آخرشان این است که باید اسراییل را به رسمیت شناخت و همچنین منافع آن‌ها را در منطقه حفظ کرد، بنابراین باید هوشیار باشیم و هرگز تسلیم خواسته های آنها نشویم . ما باید در برابر کشورهای زورگوی خارجی قوی باشیم، اگر قوی بودیم می توانیم حق مان را بگیریم و اگر ضعیف باشیم نمی توانیم به حق مان برسیم.
ایشان افزودند: مشکل دوم کشور ما مشکلات اقتصادی است که براثر خشکسالی، بحران جهانی اقتصادی، و گاهی مدیریت نادرست و همچنین هدفمند کردن یارانه‌ها بوجود آمده است.
معظم له با اشاره به ضرورت اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، اظهار داشتند: طرح هدفمند کردن یارانه‌ها تحول مهمی است که در اقتصاد واقع می‌شود و حل این مشکل به محیطی آرام و بدون تنش نیاز دارد.
ایشان به طرح وحدت صفوف اشاره کردند و افزودند: وحدت برخلاف آن چه در برخی مطبوعات می‌نویسند این نیست که ما با اغتشاشگران دست بدهیم؛ زیرا هیچ عاقلی وحدت با مخالفان نظام، رهبری، قانون اساسی و فریب خوردگان غربی را نمی‌پذیرد، وحدت تنها با کسانی امکان دارد که عقیده‌مند به نظام، استقلال واقعی کشور، عظمت و سربلندی اسلام، قانون اساسی،‌ رهبری و مرجعیت هستند.
معظم له فرمودند: نکند روزی پیش آید و بگویند سخن از وحدت واقعی فتنه است؛ زیرا براساس روایات وارده در آخر زمان معروف و منکر جای هم را تغییر می‌دهند؛ این که سخن از وحدت را فتنه بدانیم مفهومش این است که ما اختلاف را نعمت می‌دانیم؛ در حالی که هیچ عاقلی این سخن را نمی‌پذیرد.
حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی به روش وحدت اشاره کردند و اظهارداشتند: باید بدانیم که در انتخابات بسیاری از وفادارن به نظام و انقلاب حضور یافتند و اینان هرگز مخالف انقلاب و نظام نیستند و باید با آن‌ها وحدت داشته باشیم و سوء تفاهم ها برطرف گردد. و تدبیر و شجاعت را مهم‌ترین مسأله در طریق وحدت دانستند.
ایشان تاکید کردند: من هرگز نگران حمله خارجی‌ها و پیامدهای هدفمند کردن یارانه‌ها نیستم؛ تنها تنش داخلی من را نگران می کند؛ اگر این تنش وجود نداشته باشد همه مشکلات قابل حل است. ما در طول سی سال انقلاب اسلامی با مشکلات فراوانی روبه‌رو شدیم که بزرگ‌ترین آن هشت سال دفاع مقدس و فتنه‌های مخالفان نظام و منافقان بود و هرگز آن‌ها را فراموش نکرده‌ایم و توانستیم به خوبی آن‌ها را پشت سربگذرانیم.
حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در پایان به هیئت رییسه جبهه پیروان خط امام و رهبری فرمودند: امیدوارم سعی کنید و دست به دست هم دهید و درباره وحدت شفاف و روشن سخن بگویید و مراد خود را به خوبی از وحدت و اصول آن بیان کنید و طوری شود که دیگر نگران تنش داخلی نباشیم.

 




Historian ::: پنج شنبه 88/8/21::: ساعت 5:0 عصر

شام اعیانی دردسر ساز شد


پس از اتمام جلسه کارگروه?های تخصصی استان خراسان رضوی که در محل استانداری در مشهد مقدس و تا پاسی از شب ادامه داشت، یکی از متصدیان ذیربط در مورد غذایی که برای شام اعضای کارگروه تهیه شده بود، سوال کرد که مسئولین استانداری با توجه به تجربه سفرهای پیشین هیات دولت از غذای معمول استانداری که در آن شب که "عدس پلو" بود، یاد کردند.

فرد مذکور با اطلاع از نوع غذای استانداری از مسئولین خواست تا برای 150 عضو حاضر در جلسه، از یکی از بهترین رستوران?های مشهد غذای مناسبی تهیه شود که بر اساس این دستور، 150 پرس چلوگوشت سرخ کرده به همراه زیتون پرورده و مخلفات از یکی از رستوران های معروف مشهد برای اعضای حاضر در جلسه تهیه شده است.

این در حالی است که شنیده ها حکایت از دردسر ساز شدن این ولخرجی دارد ؛ چنانکه دکتر احمدی نژاد بلافاصله و با رویت فاکتور این شام اعیانی، از دفتر خود خواسته است تا مابه التفاوت این شام اعیانی با یک شام معمولی را از سفارش دهنده دریافت کند.
رئیس جمهور در هامش این فاکتور نوشته است:
بسمه تعالی
دفتر

مابه التفاوت جمع ارقام ردیف های 3 و 4 و 5 با یک چلو کباب کوبیده ساده (به مبلغ هر چلوکباب حدود سه هزار تومان) به مبلغ کل یک میلیون و دویست و پانزده هزار تومان از سفارش دهنده جلسه کارگروه اخذ شود و به حساب نهاد واریز شود و از این فاکتور کسر گردد.

 





Historian ::: سه شنبه 88/8/19::: ساعت 7:0 عصر

   1   2      >