سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدترینِ برادران، کسی است که به هنگام آسایش [با دوست خود] رفت و آمد می کند و به هنگام سختی و بلا [از او] می بُرد . [امام علی علیه السلام]

یادداشت هایی برای فردا

بسمه تعالی
اللهم‌ عجل‌ لولیک‌ الفرج‌ والعافیه والنصر واجعلنا من‌ خیر اعوانه‌ و انصاره‌ والمستشهدین‌ بین یدیه


همواره در برگزاری جلسات به خصوص در جلسه هایی که افراد مهم به آن دعوت می شوند ، برگزارکنندگان بر نحوه ی برگزاری جلسه و چینش صندلی مدعوین و ... نهایت دقت را بعمل می آورند و قبل از برگزاری درباره آن باره ها و بارها اندیشه می نمایند به نحوی که حتی درباره ی محل استقرار هر کدام از میهمانان از قبل اندیشه می شود و هنگام ورودشان ، آنان را به محل پیش بینی شده راهنمایی می نمایند و ... ؛ از طرفی پیش بینی و در نظر گرفتن صندلی و سایر موارد مرتبط با حضور هر کدام از مقامات و افراد دعوت شده به نوعی نشان از احترام به آن مقام مدعو بوده و از دید تحلیل کنندگان مسائل روز با بی تفاوتی روبرو نخواهند شد.
مجمع تشخیص‏ مصلحت‏ نظام‏ که برای‏ تشخیص‏ مصلحت‏ در مواردی‏ که‏ مصوبه‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ را شورای‏ نگهبان‏ خلاف‏ موازین‏ شرع‏ و یا قانون‏ اساسی‏ بداند و مجلس‏ با در نظر گرفتن‏ مصلحت‏ نظام‏ ، نظر شورای‏ نگهبان‏ را تامین‏ نکند و یا برای مشاوره‏ در اموری‏ که‏ رهبری‏ به‏ آنان‏ ارجاع‏ می‏ دهد به‏ دستور رهبری‏ تشکیل‏ می‏ شود و اعضای ثابت‏ و متغیر مجمع را مقام‏ معظم رهبری‏ از قبل تعیین‏ می‏ نماید که حسب اطلاع برابر تدبیر مقام معظم رهبری ترکیب اعضای ثابت و متغییر مجمع طی دوره های پنج ساله منصوب می شوند و اغلب جلسات اصلی مجمع در روزهای شنبه برگزار می شود.

برابر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پس‏ از مقام‏ معظم رهبری‏ ، رییس‏ جمهور عالی ترین‏ مقام‏ رسمی‏ کشور و مسئولیت‏ اجرای‏ قانون‏ اساسی‏ و ریاست‏ قوه‏ مجریه‏ را بر عهده‏ دارد

بعد اتمام دولت ششم (دولت سازندگی) و برابر تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مسئولیت مجمع تشخیص مصلحت نظام به آیت الله هاشمی رفسنجانی (که دوران ریاست جمهوری وی به پایان رسیده بود) سپرده شد و تاکنون نیز در احکام صادره از سوی معظم له این مسئولیت با وی می باشد. البته به نظر می رسد تشکیل جلسات در غیاب رئیس مجمع با عالی ترین مقام رسمی کشور بعد از مقام عظمی ولایت ، یعنی با رئیس جمهور باشد.

برابر سنوات گذشته شاهد آن بودیم که همواره صندلی سمت راست رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای رئیس جمهور در نظر گرفته می شد و ایشان با توجه به حجم برنامه های جاری خود در برخی جلسات حاضر و در بعضی جلسات نیز حضور نداشته و صندلی مذکور نشان از حضور یا عدم حضور وی در جلسه داشت.

 



در جلسه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که مورد توجه جدی صدا و سیما نیز قرار گرفت تا جایی که بر روی برخی اعضای شرکت کننده در جلسه مانند آقای روحانی و آقای ناطق نوری و ... توجه خاصی داشتند ، شاهد آن بودیم که نه از رئیس جمهور خبری بود و نه از جایگاه و صندلی ایشان در این جلسه.


جالب اینجاست که این اولین جلسه ای بوده که بعد از مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری که برخی همچون آیت الله هاشمی رفسنجانی و حجت الاسلام ناطق نوری و ... از غایبان آن جلسات بودند، تشکیل شده بود.


به نظر می آید دشمنان قسم خورده ایران از این موضوع ، تحلیل های خاص خود را خواهند داشت و انتظار بود که متصدیان برگزار کننده جلسات مجمع ، پیش بینی های لازم را برای استقرار اعضای ثابت و متغییر مجمع معمول می نمودند تا شائبه ای در این باره ایجاد نشود و امیدواریم در جلسات آتی مجمع شاهد برطرف شدن آن باشیم.




Historian ::: دوشنبه 88/6/2::: ساعت 3:0 عصر

<      1   2