سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شکیبا پیروزى را از کف ندهد اگر چه روزگارانى بر او بگذرد . [نهج البلاغه]

یادداشت هایی برای فردا

آیت الله محمد محمدی ری‌شهری، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در همایش روحانیون کاروان‌های حج طی سخنانی به تشریح معنای بصیرت در قرآن و احادیث پرداخت و مهمترین کاربرد بصیرت در جامعه امروز را حمایت از ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی دانست.

آیت لله ‌شهری بصیرت و بینایی حقیقی در فرهنگ قرآن و حدیث را جامع‌نگری و آینده‌نگری علمی و عملی دانست و تأکید کرد حمایت از رهبری معظم انقلاب اسلامی یک وظیفه ملی و تکلیف عینی است و پاسداری از خون شهدا و دفاع مقدس و تداوم انقلاب اسلامی تا نهضت جهانی اسلام بستگی به ادای این تکلیف دارد.

نماینده ولی‌فقیه تقویت بصیرت در عصر حاضر را ضروری‌ترین مسئله فرهنگی برای مردم ایران و مسلمانان جهان به خصوص نسل جوان دانست و گفت: تقویت بصیرت که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است می‌تواند زمینه‌ساز برپایی حکومت جهانی حضرت ولی‌عصر(عج) باشد.

آیت‌الله ری‌شهری با اشاره به روایتی از امام علی(ع) گفت: انسان‌های بصیر که عقل جامع‌نگر دارند می‌دانند که خانه اصلی ابدی و حقیقی جای دیگری است آنان دل از دنیا برمی‌گیرند و دلبستگی و وابستگی ندارند. از دنیا برای آخرت توشه تهیه می‌کنند.

وی تقویت بصیرت را یک ضرورت سیاسی اجتماعی برای هر مسلمان دانست و گفت: اگر انقلاب اسلامی ایران پس از قرن‌ها به پیروزی رسید به دلیل بصیرت اکثریت مردم و حمایت از امام بود. اگر نظام اسلامی تا امروز در برابر این همه دشمن پابرجاست و در برابر شرق و غرب ایستاده است به دلیل عنایت و حمایت خاص خداوند و ولی‌عصر(عج) است و مجرای این اراده، بصیرت اکثریت مردم است.

نماینده ولی فقیه با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری به فرهنگیان و نخبگان برای تقویت بصیرت مردم گفت: کجا بهتر از سرزمین وحی که روحانیون بتوانند افزایش بصیرت را به داخل کشور منتقل کنند.

آیت‌الله ری‌شهری سپس به عنوان "احساس تکلیف " خطاب به منتقدین و حامیان نظام توصیه‌هایی مطرح کرد و بر ضرورت وحدت با محوریت رهبر معظم انقلاب و در چارچوب نظام جمهوری اسلامی تأکید کرد.

وی خطاب به منتقدین و خصوصاً یاران امام گفت: هیچ کس مدعی عصمت نیست. اشتباه و تخلف وجود دارد ولی مسئله مهم که بصیرت می‌خواهد چگونگی تصحیح اشتباهات است. آیا بین خود و خدا، راه تصحیح اشتباهات هم صدا شدن با کسانی است که خون به دل امام کردند و امام از دست آنها از خداوند طلب مرگ کرد؟ آیا برای تصحیح اشتباه باید دوستان امام در کنار دشمنان امام حرفشان گفته و نوشته شود؟ و یا از طرف دشمنان امام زده شود.

وی افزود: قبول داریم اشتباهاتی وجود دارد اما منتقدان هم احتمال بدهند راهشان اشتباه است، آیا آنها معصومند؟! آیا واقعاً منتقدان بین خود و خدا دلشان بیشتر از رهبری برای انقلاب می‌سوزد؟ آیا کسی بیش از رهبری برای نظام اسلامی دلسوزی دارد؟ چرا جوانان را منحرف می‌کنید آیا بهتر نیست به جای همصدا شدن با دشمنان نظام کمک کنید که مشکلات کاهش یابد. همصدایی با دشمنان مشکلات را افزایش می‌دهد. آیا مطلب به این سادگی قابل فهم نیست؟

آیت‌الله ری‌شهری با استناد به تجربه 30 سال انقلاب اسلامی گفت: تجربه 30 سال انقلاب اسلامی نشان داد هر کسی در برابر نظام و رهبری حضرت امام و خلف صالح ایشان حضرت آیت الله خامنه‌ای موضع‌گیری کند. عاقبت به خیر نمی‌شود. البته نباید تصور کرد این انتقادات و تحرکات به اصل نظام ضربه می‌زند، مشکل ایجاد می‌کند اما این نظام به فضل خدا و با بصیرت اکثریت مردم تداوم خواهد یافت و همان گونه که حضرت امام پیش‌بینی کرده‌اند اسلام موانع بزرگ داخلی و خارجی مقابل خود را برطرف می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه حامیان نظام را مخاطب قرار داد و گفت: حامیان نظام که با قلم، زبان و قدرت امنیتی و قضایی از نظام و رهبری حمایت می‌کنند نباید تصور کنند نیازی به بصیرت‌ ندارند. مدافعان نظام و رهبری بیش از دیگران به بصیرت نیازمندند.

وی افزود: نباید تصور کرد برای دفاع از نظام هر کاری می‌شود انجام داد و برای دفاع از رهبری هرچه می‌توان گفت و یا نوشت.

رهبر معظم انقلاب رضایت ندارند حتی یک مکروه در حمایت از ایشان و نظام انجام شود؛ چه برسد به تهمت، دروغ یا گناه، با بی‌انصافی نمی‌توان از رهبری‌ نظام حمایت کرد.

رئیس موسسه دارالحدیث با اشاره به روایات اسلامی گفت: با دشمن نیز باید با عقل و انصاف رفتار کرد. در قیامت به انسان های منصف که با برخورداری از قدرت قلم و زبان انصاف دارند بالاترین پاداش داده خواهد شد.

آیت الله ری‌شهری با استناد به روایتی از امام علی(ع) گفت: کم می‌شود زبان و قلم، انصاف داشته باشد. انسان‌هایی که می‌خواهند با انصاف تعریف یا انتقاد کنند کمتر وجود دارند.

نماینده ولی‌فقیه از رسانه‌ها و سایت‌های خبری خواست انصاف را رعایت کنند و به اختلافات دامن نزنند.

وی ‌تأکید کرد: هر رسانه‌ای با هر گرایشی به اختلافات دامن بزند به انقلاب اسلامی ضربه زده است.

نماینده ولی‌فقیه افزود: من در کنار خانه خدا حقیقتاً برای همه دعا می‌کنم، شما هم دعا کنید دل ها به‌هم مهربان شود.

نماینده ولی فقیه در بخش دیگری از سخنان خود از روحانیون کاروان‌ها به دلیل تلاش‌های خوبی که در هدایت و راهنمایی زائران داشته‌اند تشکر و ابراز امیدواری کرد که در روزهای آینده که عملیات سخت حج در پیش است تلاش‌های روحانیون مضاعف شود.

وی افزود: بر اساس گزارش معاونت برنامه‌ریزی و نظارت بعثه در سال جاری تاکنون روحانیون بالاترین رتبه را کسب کرده‌اند و این پیشتازی باید تا پایان عملیات حج تداوم داشته باشد.




Historian ::: سه شنبه 88/9/3::: ساعت 1:0 عصر